Tavaly ősszel, a Caterham és a Marussia kiszállása után a csapatok komolyan kezdtek arról beszélni, hogy további távozók esetén a tehetősebbeknek egy harmadik autót is indítaniuk kellene, ezzel gondoskodva arról, hogy ne csökkenjen drasztikusan a mezőny létszáma. Végül erre nem volt szükség és jelenleg úgy tűnik, mégis 10 csapattal kezdődik meg a 2015-ös szezon, de egyértelmű, hogy a felszín alatt továbbra sem jött egyenesbe néhány csapat helyzete. A Manor kitartása még kérdéses, a Force India pénzügyi problémái a tél folyamán nyilvánvalóvá váltak, és a Sauber nem érezheti magát biztonságban, hiszen Giedo van der Garde éppen igyekszik kitúrni helyéről egyik jól fizető versenyzőjüket.
Továbbra sem került tehát ki a beszédtémák közül, hogy a közeljövőben szükség lehet a harmadik autókra - ám míg tavaly olyan híreket lehetett hallani, hogy a Ferrari készen áll egy újabb modell bevetésére, az időközben átalakult vezetőségnek már más elképzelései vannak.
„Minden az adott helyzettől függ” - nyilatkozta a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene, amikor a crash.net arról kérdezte, a Ferrari még mindig kész lenne-e eggyel több nevezés leadására. „Ha köteleznek minket a harmadik autó használatára, akkor persze meg kell tennünk, de végső soron nem ez a célunk. Az a célunk, hogy új csapatokat vonzzunk a sportba, hogy versenyképes mezőnyt hozzunk létre a lehető legtöbb résztvevővel.”
„Tennünk kell valamit, hogy megoldjuk a csapathiány problémáját, de nem a háromautós istállók jelentik a megoldást. Sokkal inkább arra kellene törekednünk, hogy több konstruktőrt szerezzünk és szorosabbá tegyük a küzdelmet.”