A tokiói vállalatóriás hat évet hagyott ki a Formula-1-ben, mielőtt a McLaren oldalán visszatért oda idén. Előre leszögezték, az első évben kizárólag a wokingi istállóra koncentrálnak, ám nyitottak, hogy 2016-ban egy második csapatot is kiszolgáljanak. A cég motorsport-főnöke, Yasuhisa Arai azonban beismerte, egyelőre senki sem kér V6-os motorjaikból, így a 2016-os időpontot is elcsúsztatják egy évvel.
„Ha más csapatok használni akarják a motorunkat vagy hajtásláncunkat, szállítani tudjuk 2016 után” – nyilatkozta Arai. „De egyetlen istállótól sem érkezett ajánlat, hogy a második csapatunk akar lenni. Talán azért van ez, mert a Hondát egy kis rejtélyesség lengi körül.”
A japán szakember magyarázata kétségkívül jól hangzik, de az sem elhanyagolható tényező, hogy a McLaren két teszt után óriási lemaradásban van. Jerezzel szemben Barcelonában már nem ők futották meg a leglassabb időket, összesen azonban mindössze 203 kör fűződik a nevükhöz – míg a Force Indiáéhoz, amely csupán a második teszten vett részt, 304. Eddig egyetlen problémamentes napot sikerült teljesíteniük, maga Arai is úgy fogalmazott: „amint egy problémát megoldunk, egy másik felugrik”.
Ő ennek ellenére is pozitívan értékelte a teszt fejleményeit: „Egy kicsit megmutattunk a képességeinkből a lehetséges ügyfeleknek. De a kérdés nehéz. Fel tudunk készülni egy második csapat ellátására a szezon közben? Nem tudom” – utalt arra, hogy bizonyára le fogja kötni őket a McLaren felzárkóztatása.