A Hondával szövetségre lépő wokingi versenycsapat szenvedett első tesztjein, Abu Dhabiban tavaly szezon végén és Jerezben a hónap elején, az eddig látottak alapján pedig a barcelonai gyakorlás sem jelent kivételt. A vezetőség óvatosan fogalmazik azzal kapcsolatban, mennyire jöhetnek lendületbe a szezon első versenyeire, a rajongók közül azonban még sokan bíznak – a csapat korábbi menedzsere, Jo Ramirez elmondta, miért nem szabadna hiú reményeket táplálniuk.
„Napjainkhoz viszonyítva az F1 az én időmben primitív volt” – mondta a brazil Globo csatornának az istállónál 1984 és 2001 között dolgozó, így az első Honda-időszakot jól ismerő szakember. „Akkor a japánok gyorsan találtak megoldásokat. Most a problémák helyretételéhez, ha jól értem, egy nagy csoportnyi mérnök szükséges, mind a csapat, mind a Honda részéről.”
„Nincs módja a gyors megoldásoknak. Minden minden máson múlik” – magyarázta a 73 éves mexikói, aki kiemelte, a McLaren-Hondának idővel sikerülni fog pontot tenni a nehézségek végére.
Egy másik korábbi F1-es dolgozó, a Williamsnél sportigazgatóként ténykedő, azóta újságírásra váltó Peter Windsor hasonlóan látja a helyzetet. „Számítottam rá, hogy nehéz lesz egy új motorszállítóként. De dühítő, amikor képtelennek gyorsan megoldani a problémáikat. Sokkal érdekesebb lenne, ha Fernando Alonso és Jenson Button versenyképesek tudnának lenni már az elejétől” – beszélt a finn Turun Sanomatnak.
Azt is kifogásolja, hogy a Formula-1 különösen komplex technológiája egy elérhetetlen, távoli fogalom a nézők számára. „Az F1 sokat veszít abból, hogy nem árul el a közönségnek többet erről a technológiáról. Csodás lenne közelebb kerülni ahhoz, amin a Honda keresztülmegy. Mert ha most hirtelen minden megoldódna, elképzelésünk sem lenne arról, hogyan történhetett.”