A Brand Finance cég tanulmánya a márkanevek erejével foglalkozik, és míg az elmúlt években rendszeresen a Ferrarit hozták ki az első helyen, a legendás olasz gyár idén elveszítette a vezető pozíciót – a Legóval szemben. A Ferrari kudarcának két oka is van: a Formula-1-es sikertelenség, és az, hogy a cég már nem annyira elérhetetlen, mint a múltban.
„A Ferrari a Schumacher-korszak vége óta csúszik hátra, de ezúttal igazán nagyot esett, mivel az F1-es csapat rosszul teljesített” – idézi a The Telegraph a tanulmányt készítő cég szakértőjét. Míg Michael Schumacher idejében a rajongók – és valójában olyanok is, akik nem is követték a sportágat – a Ferrarit a Formula-1 uralkodójaként ismerték, az istálló az utóbbi években az erősebb csapatok egyikévé fokozódott le, 2014 pedig a régi hírnévhez különösen méltatlanul alakult mindössze két dobogós hellyel. Erről beszélt korábban Sergio Marchionne is, aki a Ferrari elnökévé való kinevezése után megengedhetetlennek nevezte az idén felmutatott teljesítményt.
De nem csupán a Formula-1 okolható a vezető pozíció elvesztéséért. „Megszüntették a korábbi limitet, hogy mekkora mennyiségű autót gyártanak le, emiatt pedig az emberek többé már nem látják őket olyan exkluzívnak” – magyarázta a szakértő.
A The Telegraph a legértékesebb öt márka listáját is közölte, amelyből kiderül, hogy a Ferrari még ezek közé sem fért be. A harmadik helyen azonban a Red Bull formájában a Formula-1-rajongók újabb ismerőse jelent meg.
2014 |
2015 |
1. Ferrari |
1. Lego |
2. PwC |
2. PwC |
3. McKinsey |
3. Red Bull |
4. Google |
4. McKinsey |
5. Unilever |
5. Univeler |