Összesen alig 80 kör és tényleges gyorskör nélkül hagyta el Jerezt Jenson Button, Fernando Alonso és a McLaren, ám a csapatnál erődemonstráció helyett nagyon is megelégedtek azzal, hogy az autó rendszerei a várakozások szerint működtek. Különösen a hűtés miatt aggódtak, hiszen nem csak az új hajtáslánc okozhatott volna nekik fejfájást, hanem az a tény is, hogy annak részegységeit igyekeztek minden riválisuknál szűkebb helyen elrendezni az autóban, ezáltal aerodinamikai előnyökre is szert téve. A McLaren mérnökigazgatója, Matt Morris viszont örömmel tudatta, hogy a túlmelegedés legapróbb jeleit sem tapasztalták Jerezben.
„Szerintem jó munkát végeztünk” - nyilatkozta az Autosport Magazine-nak. „A motor pontosan azon a hőmérsékleten működik, amire számítottunk is a hűtési rendszerünktől - ezzel tényleg egy hatalmas feladatot pipáltunk ki. Ez pedig bizonyítja, hogy kifizetődött a szűk elrendezés érdekében végzett kemény munkánk, hiszen semmilyen problémánk nincs ezen a téren.”
Ami a gyorsaságot illeti, a csapatnál már elég jól tisztában vannak vele, hogy mire számíthatnak maguktól, dacára annak, hogy a McLaren-Honda a pályán még nem is futott versenytempóban. A virtuális világban azonban már igen, ami pedig csak további bizakodásra ad okot Wokingban.
„Nagyszerű szimulációs eszközök állnak rendelkezésünkre ezekben a napokban, így már jól tudjuk, hogy hol állunk a teljesítmény terén. Látva ezt, és tudva, hogy hol kellene lennünk, egyáltalán nem aggódok” - mondta erről Morris.
A csapatnál tehát már tudják, hogy mennyire gyors is az autójuk, és a csütörtökön kezdődő barcelonai teszten talán már mi is tisztább képet kapunk majd erről.