Miközben a Ferrari uralta a tesztelést, és a hírek szerint 40-80 lóerőt javult motor terén, a Mercedes csendben gyűjtötte a köröket Jerezben, megbízhatóságukat sokak intő jelnek érezték. A gyártó egyik vezető szakembere szintén pozitívnak értékelte az eredményeket, és kitért arra, a valós erőviszonyokból szinte semmit nem mutatott a teszt. Azok talán még a szezonnyitón sem fognak kirajzolódni.
„Az autó egy evolúció. A valóságban azonban sok alkatrész nagyban különbözik, olyanok, amiket kívülről nem lehet látni” – mondta Aldo Costa, a Mercedes tervezője az olasz La Gazzetta dello Sportnak, utalva arra, hogy ránézésre a W06 egészen hasonlít elődjére. „A teszt pozitív volt minden tekintetben. A 2014-hez viszonyított előrelépés párhuzamban volt azzal, amit vártunk. Nem úgy mentünk Spanyolországba, hogy a teljesítményünket ellenőrizzük, sokkal inkább a megbízhatóságot és az autó viselkedését.”
Beszélt arról, az autóban rejlő potenciál mennyire mutatkozott meg Jerezben. „Nagyon kis mértékben. De ugyanaz igaz ránk, mint a többi csapatra. Csak az első versenyen, Melbourne-ben fogjuk megérteni a valós helyzetet. És talán nem is ott, hanem négy-öt nagydíjat is várnunk kell” – fogalmazott óvatosan.
Kérdezték a motorfejlesztésre fordított zsetonok számáról. Erre nem válaszolt, azt viszont elárulta: „Megerősíthetem, hogy az új, 2015-ös erőforrásunkat használjuk, amely különböző a tavalyitól” – mondta, és még baljóslatúan hozzátette: „Jelentősen magasabb célokat állítottunk fel magunknak, mint előző évben.”
Norbert Haug, aki 2012 végén több mint húsz év után hagyta el a Mercedes motorsport-főnöki pozícióját, jelenleg pedig televíziós szakértőként dolgozik, ugyancsak értékelte a Ferrari és Mercedes jerezi teljesítményét. „Nem járnak pontok a tesztelésért. Ha járnának, egészen másféle játszmát láttunk volna. Elhiszem, hogy a Ferrari lépést tett előre, de az előny, amely a Mercedesnél volt, azt jelenti, hogy határozottan újra ők a favoritok” – nyilatkozta a német Skynak.