Az űzött vad szerepe: ebben érezheti magát a Mercedes, amelyet tavalyi dominanciája után minden rivális utol akar érni. Túlságosan azonban nem kell sajnálni sem őket, olyan előnnyel rendelkeznek, amelyet hosszas és kitartó hajsza során lehet csak ledolgozni, és azt is tudják, hogyan nyerjenek mindig egérutat az üldözőkkel szemben.
„A mi perspektívánkból a kulcstényező az, hogy ne legyünk nyugodtak. Az elvárások magasak, és sok találgatás övezi az idei potenciálunkat” – mondta a Mercedes sajtóközleményében Paddy Lowe műszaki ügyvezető igazgató. „Belső körben azonban mindannyian tudjuk, egyetlen sportban sem engedhető meg, hogy megnyugodjunk, különösen nem a Formula-1-ben. Olyan ellenfelekkel állunk szemben, akik nagy múltat és sikereket tudnak felmutatni, és akárcsak mi, nem elégednek meg, amíg nem győznek. Ahogy a régi motorsportos mondás szól, csak olyan jó vagy, amilyen az utolsó versenyed.”
Felidézte, tavaly, az új motorformula bevezetése utáni első teszten már annak is örültek, hogy az autó működött. Fontos jelentőséggel bír, amit az emlék szimbolizál. „Előző évben ugyanekkor, amikor a hibrid technológia még nem járt a pályán, Silverstone-ba mentünk egy filmforgatási napra, és őszintén meglepődtünk, amikor láttuk, hogy az autó kijött a garázsból. Azóta túltettük magunkat az új formula kezdeti nehézségein, de frissen tartjuk őket az emlékeink között, mivel azt bizonyítják, semmi sem vehető biztosra.”
„Természetesen, mint minden más csapat, keményebben hajtunk, mint valaha, hogy megtaláljuk a területeket, ahol teljesítmény terén nyerhetünk. Ugyanakkor abban is biztosnak kell lennünk, hogy jó irányba haladunk. Az autó fejlesztésének egyik kockázata, hogy a próbálkozás az előrelépésre végül fordítva sül el. Kockáztatni kell a haladáshoz, de ezeket a kockázatokat alapos ellenőrzés előtt kell tartani, hogy egy autó jobb legyen, mint az elődje” – magyarázta a Formula-1-es fejlesztés fogásait az 52 esztendős szakember.
„Az előző télhez viszonyítva a szabályok viszonylag stabilak maradtak. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az autók a jerezi pályán szinte az elődjeik másolatai lesznek. Néhány változás nyilvánvalóbb lesz vizuálisan, de az ördög a részletekben rejlik. Mivel a hibrid korszak továbbra is csecsemőkorában jár, az innováció lehetőségei rendkívül tágasak.”