A téli teszteknek otthont adó két pálya közül a barcelonai immár negyedszázada rendez világbajnoki futamokat, így minden rajondó jól ismeri az aszfaltcsíkot, és annak vonalvezetését. A holnap kezdődő első tesztet rendező jerezi viszont utoljára bő tizenhét évvel ezelőtt adott otthont F1-es nagydíjnak, így érdemes lehet röviden áttekinteni a pályát és annak történetét, ahol holnap kipróbálják a 2015-ös autókat.
Az 1985-ben megnyitott pálya 1986 és 1990 közt volt a Spanyol Nagydíj állandó helyszíne, majd még két ízben látta vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét: 1994-ben és 1997-ben itt rendezték az Európa Nagydíjat. A két legemlékezetesebb, a pályához köthető F1-es esemény Martin Donnelly 1990-es kis híján végzetes balesete, illetve az 1997-es világbajnokságot eldöntő Schumacher-Villeneuve ütközés volt.
Utóbbi versenyen egy furcsa közjáték zavarta meg a díjátadó ceremóniát, aminek következében Jerezt ideiglenesen eltiltották a futamrendezéstől. A világbajnokság nem is tért vissza a pályára azóta sem, a Formula-1 mezőnye ettől függetlenül rendszeresen megfordul Jerezben, hiszen fekvésének köszönhetően januárban is tesztelésre alkalmas klíma fogadja itt a csapatokat.
A 4428 méteres pálya célegyenesének végén az 1992 sevillai világkiállítás emlékére, melyhez kapcsolódóan 1988-ban itt rendezték az Expo 92 Grand Prix nevű világbajnoki futamot, az Expo 92 nevet viselő jobbkanyarral indul a kör. Ezt egy újabb lassú jobbos, a Michelin követi, majd két lendületes balkanyar vezet el az 5-ös számú, Sito Pons nevét viselő jobbfordulóhoz.
Ezt a másik hosszú egyenes követi, ennek végén található a Dry Sack-kanyar, ahol 1997-ben Schumacher és Villeneuve összeütközött. Ezt követően gyors és lassú részek váltják egymást, a lendületes 7-es kanyar után az Asparhoz érkezve lassítani kell, majd jön a pálya leglassabb része: két balos, a Nieto- és a Peluqui-kanyar, majd az Ayrton Sennáról elnevezett sikán. A 12-esen, a Curva Ferrarin ezt követően szinte padlógázzal mennek át, majd jön az utolsó visszafordító, melyet nemrég Jorge Lorenzóról neveztek el.
A leggyorsabb kört tavaly Kevin Magnussen futotta a jerezi teszten a McLarennel: a harmadik napon 1:23,276-os időeredményt ért el – csak viszonyításként, az 1997-es pole-pozíciós idő (melyet hárman is megfutottak!) 1:21,072 volt. A legtöbb kört a 2014-es teszten négy nap alatt a Mercedes tette meg 309-cel, ezzel szemben a Red Bull csak 21-ig jutott.