A brit szakember Adam Cooper blogján olvasható nyilatkozatában fejtette ki, hogy az igazi STR10-est csak az évad első nagydíján, Melbourne-ben láthatja majd a nagyérdemű, noha Jerezben már lehullt a lepel az első teszten részt vevő autóról.
Key úgy gondolja, hogy a szabályok változatlansága ellenére az idei autó még komplikáltabb lett, mint a tavalyi konstrukció. „Ez a tél egy fokkal simább volt, mint a tavaly” – mondta a 43 éves mérnök. „Most más módon terveztük az autót, amit még nem láthatnak az emberek teljes egészében, ugyanis egy átmeneti autót fogunk használni a teszteken.”
„A csomagunk nagy előrelépést jelent, és úgy vélem, ezeket a változásokat mindig a szabályok második évében kell véghezvinnünk – az első év mindig a stabilizálásról szól. Most sokkal több időt fordítottunk a fejlesztésekre, de még így is sikerült mindent idejében elvégeznünk. Igaz, egy picit nehezebbé tettük a dolgunkat, hiszen az autó bonyolultabb lett.”
Key szerint a Jerezben látott aerodinamikai csomag Barcelonára frissítésen esik majd át, ahogy a szezon első versenyére is komolyabb átalakításokat terveznek. „Rengeteg munkánk van” – mondta a csapathoz 2012-ben csatlakozott mérnök. „Folyamatosan dolgozunk az autón, hogy Melbourne-re minden készen álljon. Ami a most bemutatott autónkat illeti, a tavalyi első és hátsó szárny látható rajta, valamint egy nagy légbeömlőnyílás, hogy biztosra menjünk a hűtés terén.”
„Az egészben a legszebb az orrkialakítás, viszont ez is változáson fog még átesni. A legfontosabb most az lesz, hogy a pilótáink minél több kilométert tegyenek meg – a csúcsrajáratás nem szerepel az elsődleges céljaink között” – tette hozzá a brit.