A japán céggel való korábbi, ötéves együttműködésük eredményességét kiválóan jelzi, hogy azon fél évtized alatt négy egyéni és négy konstruktőri bajnoki cím ütötte a markukat, míg a wokingiak következő, a Mercedes nevével fémjelzett 20 éves korszaka alatt csak három egyéni és egy konstruktőri elsőségig jutottak.
„A McLaren-Honda partnerség a teljesítményre, a technológiára és az innovációra helyezi a hangsúlyt, erre pedig nincs is jobb példa, mint az első együttműködésünk során elért eredmények az 1980-as és ’90-es években” - magyarázta a csapat vezérigazgatója, Ron Dennis. „Azokban az években én voltam a csapatvezető, és bár nem szokásom a múltba tekinteni, az akkori sikereink alapvető fontosságúak voltak a mostani bizalom kiépítésében, hogy újra összeálljunk a Hondával.”
„Bár az új szövetségünk már sok hónappal ezelőtt létrejött, a McLaren-Honda MP4-30 bemutatója egy hosszú utazás kezdetét jelöli. Már eddig is nagy utat tettünk meg, de továbbra is rengeteg munka vár ránk, ha meg akarjuk ismételni azt a teljesítményszintet, amit 25 évvel ezelőtt elértünk. Máris egyértelműen látszik, hogy óriási potenciál lakozik ebben az együttműködésben, és optimista vagyok azt illetően, hogy el fogunk jutni oda, ahova szeretnénk: a nagydíjgyőzelmekig, majd végül a világbajnokság megnyeréséig.”
A Honda részéről a motorsportért felelős Yasuhisa Arai a gyártó Japánban és Milton Keynes-ben lévő részlegeinek, valamint a wokingi gyárnak a hatékony működését hangsúlyozta, amelynek eredményeként egy minden téren csúcsra fejlesztett modellt hoztak létre.
„Az MP4-30 építésekor a McLarennel közösen elköteleztük magunkat egy olyan autó mellett, amely semmilyen területen nem kényszerül kompromisszumokra: sem a motorban, sem az aerodinamikában” - nyilatkozta Arai.