A táblázatból látszik, hogy nem meglepő módon 2014-ben is a Magyar Nagydíj volt a legnépszerűbb futam a magyar televízióban, hiszen egyedül ez lépte túl az egymilliós nézettséget: közel 1,2 milliós értékével majdnem kétszer jobban teljesített, mint a leggyengébb futamok.
A szezon 19 versenyét három mutató szerint rangsorolták. A nézettség a közvetítés percről percre változó nézőszámának átlagát jelenti, míg az elért közönség mindazokat tartalmazza, akik legalább egy percre a Formula-1-re kapcsoltak. A közönségarány ezzel szemben azt mutatja meg, hogy az adott időszakban a televíziót néző lakosság hány százaléka választotta az F1-et.
Érthető módon a közönségarány a nálunk reggel közvetített futamoknál a legmagasabb, hiszen akkor még alacsonyabb a tévénézők száma, így aki felkapcsolta a készüléket, az nagyobb valószínűséggel tette az F1 miatt. Ebben a tekintetben a szezonnyitó 42,7 %-os részesedést ért el, még a Magyar Nagydíjat is megelőzve. Az esi futamoknál pedig éppen ellenkező a folyamat, hiszen az egyre szélesedő választék miatt a Kanadai és az USA Nagydíj csak a tévézők 17 %-át érdekelte.
Ami a nézettséget illeti, a Magyar Nagydíj mögött a végig feszültséget generáló Bahreini Nagydíj végzett tavaly a második helyen, míg a harmadik legnézettebb futam kisebb meglepetésre a legendásan eseménytelen Spanyol Nagydíj volt. A bajnoki címről döntő szezonzáró negyedik ebben a rangsorban, majdnem elérve a 900 000 nézőt.
Az Orosz Nagydíj azonban nem szerepelt jól, ez volt az a futam, ami a legkevésbé érdekelte a magyar nézőket 2014-ben - a nézettség és az elért közönség tekintetében is Vlagyimir Putyin versenye teljesített leggyengébben. Ezen kívül az USA, a Japán és a Kanadai Nagydíj sem érte el a 700 000-es nézettséget.
A Nielsen közönségmérés adatai részletesen:
Sorszám | Futam neve | Dátum | Kezdete | Vége | Hosssza | Nézettség (fő) | Közönség- arány (%) | Elért közönség (fő) |
1 | AUSZTRAL NAGYDIJ | 2014.03.16 | 6:54:51 | 8:57:45 | 2:02:55 | 786 657 | 42,7 | 1 401 077 |
2 | MALAJ NAGYDIJ | 2014.03.30 | 9:55:12 | 12:00:49 | 2:05:38 | 739 078 | 40,5 | 1 194 296 |
3 | BAHREINI NAGYDIJ | 2014.04.06 | 16:54:56 | 18:50:43 | 1:55:48 | 953 430 | 25,8 | 1 738 545 |
4 | KINAI NAGYDIJ | 2014.04.20 | 8:54:39 | 10:53:25 | 1:58:47 | 800 180 | 35,4 | 1 289 000 |
5 | SPANYOL NAGYDIJ | 2014.05.11 | 13:55:41 | 16:00:35 | 2:04:55 | 911 057 | 30,7 | 1 586 590 |
6 | MONACOI NAGYDIJ | 2014.05.25 | 13:55:37 | 16:06:52 | 2:11:16 | 857 239 | 32,6 | 1 509 579 |
7 | KANADAI NAGYDIJ | 2014.06.08 | 19:55:28 | 22:00:20 | 2:04:53 | 698 052 | 17,4 | 1 520 121 |
8 | OSZTRAK NAGYDIJ | 2014.06.22 | 13:54:03 | 15:54:30 | 2:00:28 | 818 479 | 30,8 | 1 454 099 |
9 | BRIT NAGYDIJ | 2014.07.06 | 13:55:21 | 16:48:44 | 2:53:24 | 890 263 | 32,0 | 1 731 240 |
10 | NEMET NAGYDIJ | 2014.07.20 | 13:55:07 | 15:51:01 | 1:55:55 | 796 077 | 28,4 | 1 346 741 |
11 | MAGYAR NAGYDIJ | 2014.07.27 | 13:54:51 | 16:14:29 | 2:19:39 | 1 194 216 | 40,8 | 1 946 722 |
12 | BELGA NAGYDIJ | 2014.08.24 | 13:56:22 | 15:46:11 | 1:49:50 | 882 847 | 33,7 | 1 444 094 |
13 | OLASZ NAGYDIJ | 2014.09.07 | 13:55:23 | 15:38:07 | 1:42:45 | 795 884 | 30,8 | 1 335 540 |
14 | SZINGAPURI NAGYDIJ | 2014.09.21 | 13:56:15 | 16:22:15 | 2:26:01 | 726 307 | 28,0 | 1 427 717 |
15 | JAPAN NAGYDIJ | 2014.10.05 | 7:55:06 | 10:18:02 | 2:22:57 | 685 033 | 36,0 | 1 251 501 |
16 | OROSZ NAGYDIJ | 2014.10.12 | 12:54:53 | 14:53:05 | 1:58:13 | 652 632 | 29,7 | 1 106 874 |
17 | AMERIKAI NAGYDIJ | 2014.11.02 | 20:54:56 | 22:59:26 | 2:04:31 | 674 219 | 17,4 | 1 403 820 |
18 | BRAZIL NAGYDIJ | 2014.11.09 | 16:55:12 | 18:48:57 | 1:53:46 | 787 029 | 19,1 | 1 558 556 |
19 | ABU DHABI NAGYDIJ | 2014.11.23 | 13:56:13 | 16:03:52 | 2:07:40 | 897 908 | 29,3 | 1 473 730 |
2014-es átlag: | 820 442 | 29,3 | 1 467 287 |