„Amikor az új szabályokról beszélnek, a legtöbb szó az erőforrásokról esik, pedig az aerodinamika kritikusabbá vált, mint bármikor korábban” – mondta Paddy Lowe, a Mercedes műszaki ügyvezető igazgatója az Autocourse évkönyvnek. Az istálló V6-os hibrid erőforrása állítólag 60-70 lóerővel volt erősebb a többiekénél, de ha valaki, Lowe tudja, hogy ez önmagában még nem elég.
„A motor beépítése az autóba úgy, hogy minimális hatást gyakoroljon az aeróra, még fontosabb lett, mint eddig, semmint kevésbé.” Lowe kitért a csapat újításaira is, köztük a felfüggesztésre, amely a megszokott V alakú helyett villás keresztlengőkart tartalmazott. „Az első felfüggesztésnek nagy része volt az aerodinamikai teljesítményben, ez a projekt 2013 júniusában-júliusában kezdődött. Elég nehéz volt elérni, hogy ez strukturálisan működjön. De hamar láttuk, hogy megvalósítható, ezért ragaszkodtunk a tervekhez.”
Egy másik sarkalatos pont a hűtés kivitelezése volt. „A történetnek jó pontja a hűtési hatékonyság, amit elértünk. Lépésről lépésre haladtunk, a hűtőkör egyes részein javítottunk. Az első próbálkozásod korántsem fog olyan jól sikerülni, mint a huszonhetedik. Eleinte úgy tűnt, hogy az autó története arról fog szólni, hogyan sikerül majd elég hőátadást találnunk. Amikor olyan autóval álltunk elő, amely hűtő terén kicsit különbözött az előző évitől, már csodás eredménynek tűnt.”