Négy év és négy bajnoki cím után Sebastian Vettel nem játszott főszerepet az idei szezonban, a helyére lépett viszont egy másik német versenyző, Nico Rosberg, aki pályafutása legjobb idényét teljesítette, öt versenyt nyert, és az utolsó futamig harcban állt a bajnoki címért. A német RTL-en a mindenről döntő Abu Dhabi Nagydíjat 6,14 millióan követték, az átlagos nézőszám azonban csak 4,36 millió fő volt versenyenként – szemben a 2013-as 5,28 millióval.
Utoljára 1994-ben követték ilyen kevesen a sportágat, abban az évben, amikor Michael Schumacher első bajnoki címét szerezte. A Benetton és később Ferrari pilótája – Németország első világbajnoka – nagyban felelős azért, hogy hazája a Formula-1 egyik legfontosabb piacává vált.
„Még mindig harminc százalékos a piaci részesedésünk” – mondta a csatorna szóvivője. „De a közönség változásai nem kielégítőek.” Múlt héten a csatorna az „érthetetlen” szabályokat, valamint a sportág kifelé mutatott kedvezőtlen képét nevezte meg a rossz eredmények okaként.
Négy piaci százaléknak megfelelő közel egymillió fő elvesztése után az ingyen fogható szolgáltató átgondolja stratégiáját, a Sport Bild szerint pedig az is lehetséges, hogy 2015 után nem újítják meg szerződésüket, amely 50 millió euróba kerül évente.