Érdemes a háttértörténettel kezdeni. 1934-ben, hol máshol, mint a Nürburgringen indult (ezt ábrázolja a sorozat első képe). Alfred Neubauer, a Mercedes-Benz versenycsapatának vezetője meghökkentő utasítást adott ki egyik szerelőjének: hogy az W 25-ös autó ne lépje túl a 750 kilogrammos súlyhatárt, le kellett kaparnia róla a teljes festékréteget. A szerelő nekiállt munkájának, a réteg alól pedig lassan előbukkant az autó alumíniumborítása. Akkor ő még nem sejthette, hogy egy szimbólum születik meg.
Az évforduló kapcsán döntött úgy Jan Rambousek fotós és Tomas Kopecny kreatív igazgató, hogy képek formájában feltámasztják az egykori Ezüstnyilakat. Nem vállalkoztak könnyű feladatra. Ezek az autók ma már nem léteznek: korabeli szövegekre, fotókra és filmfelvételekre támaszkodtak. Céljuk az volt, hogy a valósághoz leghűbben adják vissza a rég letűnt pillanatokat, egészen a legapróbb részletekig. Figyelmet kapott az autók kialakítása, korabeli pályák, a környezet hitelessége: még a nézők ruházatát is gondosan megtervezték. A képek egytől egyig egy ötéves periódusban, 1934 és 1939 között játszódnak, olyan történelmi versenypályákon, mint Donington, az AVUS, Tripoli vagy Brno.
A 12 képet nem egyszerűen számítógéppel készítették el. Számtalan vázlatot és tervet gyártottak, rengeteg időt töltve azzal, hogy a legapróbb részleteket is előre elgondolják. Egész lelátókat építettek fel, több száz statiszta segítségét vették igénybe, hogy kialakítsák a pillanatnyi jeleneteket. A fotókról csak egy szereplő hiányzott: maguk az autók. Ezeket régi fotók alapján számítógéppel alkották újra, először kettő, majd háromdimenziós modellekként. A munka folyamata az alábbi videón is megtekinthető.