A csapat a Caterhamhez hasonlóan csődeljárás alá került, és bár az ő ideiglenes irányítójuk is tervbe vette, hogy eljuttatja a fekete-piros autókat a szezonzáró rajtrácsára - talán éppen a rivális Caterham ezen sikeres akcióján felbuzdulva -, végül az anyagi problémák az útjukba álltak.
Abu Dhabiban a paddockban kezdett el először terjengeni annak a híre, hogy a Marussia annak ellenére is útnak indította rakományát és megpróbál a versenyzéshez elég pénzt összegyűjteni, hogy az istálló csődbe ment és az alkalmazottakat is elbocsátották. A FOM még értesítette is a Williamst és a Caterhamet arról, hogy ne pakolják a felszereléseiket a csapat üresen álló bokszába, hiszen a Marussia érkezését várják. Az istálló szerelésébe öltözött Ferrari-motorfelelősök pedig szintén a közelben mozgolódtak.
Végül azonban tisztázatlan eredetű pénzügyi okokból nem sikerült eljutnia a csapat megmaradt felszerelésének és személyzetének Abu Dhabiba, amit az istálló egyik dolgozója fedett fel Twitteren: „Már megint mindennek vége, megpróbáltuk, de nem jött össze.” Így tehát végül tíz csapat lesz ott a szezonzárón.
A két bajba jutott istálló a hírek szerint olyan engedményt kapott, amely szerint két futamot kihagyhatnak az évad során, ám a harmadik elmulasztása után már nem lesznek jogosultak a konstruktőri tabella alapján járó kereskedelmi jogdíjakra. A Saubernél ezt úgy érzelmezik, hogy a Marussia távolléte esetén automatikusan ők lépnek fel a 9. helyre, anélkül, hogy egy pontot is szerezniük kellene a hétvégén.