Rosenqvist egyes vélemények szerint jó úton halad afelé, hogy ő legyen a következő „Szuper Svéd” az F1-ben, ám karrierje úgy tűnik, megragadt egy ponton. 23 éves, és idén már negyedik szezonját teljesítette az F3 Európa-bajnokságban, ráadásul összetettbeli 8. helyezésével jelentősen alulmúlta tavalyi teljesítményét, amikor második lett.
Makaóban azonban a Mucke Motorsport pilótája domináns győzelmet aratott, ami által ismét magára irányította a figyelmet. Ám amikor arról kérdezték, mennyire érzi fontosnak ezt a sikert a jövője, a továbblépés és az F1 szempontjából, földhözragadtan válaszolt.
„Nem vagyok csapattulajdonos, szóval erre nem tudom a választ. Valaki mást kellene megkérdezni erről. Számomra igazából semmi nem változott. Minden évben gyors voltam itt, és aki Makaóba utazik, mindig tudja, hogy akár 200 méter után a falban találhatja magát.”
„Még ha ez egy fontos győzelem is, nem jelenti azt, hogy másnap már a Formula-1-ben leszek. Nehéz időszakon estem át, de sikerült erősebben visszatérnem, és most ennek örülök igazán.”
Rosenqvist szerint az sem garantált, hogy egyáltalán feljebb tud majd lépni egy az F1-hez közelebb álló utánpótlás-szériába, hiszen amint arra ő is utalt, egy ilyen váltáshoz nem elegendőek pusztán a sikerek.
„A motorsportokban rengeteg pénz forog, nekem viszont nincs belőle. Mindenekelőtt egy komoly támogatásra van szükségem valakitől. Ezt követően jöhet a GP2 vagy a Renault [WSR]. Jelenleg azonban még fogalmam sincs, mi fog történni.”
És ami azt illeti, a statisztikák is arról árulkodnak, hogy a makaói győzelem - akármilyen különleges is -, koránt sem jelent még kikövezett utat egy pilóta számára az F1-be. Ebben az évezredben mindössze két olyan versenyző debütált a királykategóriában, akik korábban nyertek a híres utcai pályán: a 2001-ben győztes Takuma Sato és a 2005-ben megállíthatatlan Lucas di Grassi.