A Caterham, amely pénzügyi behajtók irányítása alá került – az élen Finbarr O’Connell-lel, aki jelenleg afféle csapatfőnökként is működik –, a rajongói támogatás módszeréhez nyúlt, hogy ott lehessen az Abu Dhabi Nagydíjon, és ezzel is vonzóbbá váljon új befektetők előtt. Az adománygyűjtés sikerrel járult, és a csapat bejelentette, hogy el fognak indulni a szezonzárón.
Ez sikernek értékelhető, az istálló alkalmazottjainak azonban csak egy kisebb része örülhet. A munkatársak 80 %-a ugyanis az 1MRT (1 Malaysia Racing Team) cég alkalmazásában áll, amely tulajdonosa továbbra is Tony Fernandes. A maradék 20 % a Caterham dolgozója, a cégnek ezt a részét irányítja most Finbarr O’Connell. Miközben ez a 20 % biztonságba került a bejelentéssel – ők alkotják az Abu Dhabiban versenyző csapatot –, a maradék 80 %-kal közölték, hogy nincs szükség további munkájukra.
Az f1times.co.uk a csapat egyik korábbi dolgozójának levelét közölte, amelyet Joe Saward újságírónak címeztek. Ő azt állítja, Fernandes megszüntette a céget, a személyzetnek pedig héthetes fizetéssel tartozik, amelynek kiegyenlítésére kevés esély van, hacsak nem terelik jogi útra az ügyet.
„Az alkalmazottakat elbocsátották az 1MRT-től. Erről szélesebb körben kellene tudni, Mr. Fernandest pedig arra kellene bátorítani, hogy tegye meg a dicséretes dolgot, és egyenlítse ki az elmaradt fizetéseket, ahelyett, hogy az 1MRT mesterkélt anyagi gondjai mögé bújik” – áll a levélben.
„A jelenlegi helyzet elkerülhetetlen (és előre látható) következménye annak a módszernek, ahogy Mr. Fernandes eladta a Caterham csapatot. Nem helyénvaló azt állítani, hogy nem voltak más vásárlók. Abban az esetben a helyes teendő az lett volna, ha elegánsan felszámolják a vállalatot, miközben biztosítják, hogy az alkalmazottakkal és beszállítókkal igazságosan bánnak el. Nem helyes, hogy Mr. Fernandes profitálhat abból, hogy kikerüli a kötelezettségeit, és nem kell ellenséges nyilvánosságnak kitennie magát.”