Újabb anyagi természetű problémákkal szembesülhet a Formula-1 és azon belül jó pár istálló, egy tervezet ugyanis betiltaná az alkohol reklámját a királykategóriában. Az Eurocare szerint nagyon veszélyes üzenete van annak, hogy a Formula-1-es istállók alkoholtermékeket reklámoznak, miközben az ittas vezetés rengeteg balesetet, sérülést, tragédiát okoz világszerte.
Az Eurocare titkára, Mariann Skar ezt írta levelében: „Ha végiggondoljuk az ittas vezetés állandó pusztító jelenlétét, még helytelenebbnek tűnik az F1 ötszáz milliós közönsége felé az alkoholszponzorok által sugárzott vegyes üzenet. Aggódunk emiatt, azonnali változtatásokat kérünk. Ráadásul az F1-es alkoholszponzorok számos, az alkohol marketingjével kapcsolatos hivatalos útmutatással szembemennek.”
A fő érvük egy uniós szabályozás megsértése: „Ez szembemegy azzal az uniós direktívával, melynek értelmében az alkoholfogyasztás marketingje nem kapcsolódhat a vezetéshez. Ráadásul az alkohol és a vezetés jelenlegi összekapcsolása nem esik a felelősségteljes ivás széleskörű promóciója kategóriába, amit maga az alkoholipar is támogat.”
Több F1-es csapat is jelentős bevételtől esne el a tiltással, de mind közül a Williams járna a legrosszabbul, akiknek névadó szponzora, a Martini az autó festését is meghatározza. A Smirnoff a Force Indiát, a Johnnie Walker a McLarent, a Jose Cuervo a Saubert támogatja, míg a G.H.Mumm a Formula-1 hivatalos pezsgője.