A legnagyobb brit lap, a Times, majd nyomán a szigetország F1-es közvetítéséért felelős Sky Sports is arról számolt be, hogy ha sem a Caterham, sem a Marussia nem tud részt venni a 2015-ös szezonban, akkor a Red Bull és a Ferrari három autóval indulhat a következő esztendőben.
A harmadik autók indítása nem újkeletű téma, jó ideje újra és újra előkerül, legutóbb augusztusban került be a köztudatba, amikor Adam Parr, a Williams korábbi elnöke azt jósolta, hogy jövőre 8 csapat indul csak a Formula-1-ben, csapatonként 3-3 autóval.
Akkor sokan hitetlenkedve fogadták Parr szavait, ám mivel jelen állás szerint mindössze 9 istálló szerepel majd a 2015-ös idényben, szükségessé válhat az, hogy ha nem is az összes csapat, de legalább egy részük három autót indítson a következő idényben, mivel egyéb esetben a sportág létszáma a kritikus 20 alá csökkenne.
Nagy kérdés persze, hogy ha valóban három autóval neveznének egyes csapatok, milyen szabályok vonatkoznának az extra autóra, ahogy az is, hogy a pilótapiac körforgása nem azért rekedt-e meg, mert az istállók arra vártak, hogy alakul majd a háromautós szabály „sorsa”.