A pályán idén történt átépítések egyike a célegyenes utáni Senna-S bukóterét érintette, ezt pedig olyan módon oldották meg, hogy a jövőben ezen a szakaszon baleseti mentés esetén nem lesz szükség traktorra. A módosításról a brazil Globo számolt be. Jules Bianchi egy hónappal ezelőtt a Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet, amikor egy traktorral ütközött – az az incidens a suzukai pálya egyik nehéz pontján történt, a Senna-S Interlagosnak ugyancsak trükkös szakasza.
„Bianchi balesete gondolkodóba ejtett minket” – nyilatkozta Luis Ernesto Morales, az átalakításokat irányító főmérnök. „Az egyik változtatás egy új poszt beiktatása volt a Senna-S új bukóterében, így ezen a ponton nem fog traktor a pályára lépni. A változások kétségtelenül javítanak a biztonsági procedúrákon.”
A 2003-as Brazil Nagydíj esőjében Michael Schumacher az aszfaltcsík ezen szakaszán veszítette el irányítását Ferrarija felett, és néhány méterre ütközött a gumifalnak egy traktortól, amely egy másik autó mentését végezte.