Az olasz sajtó tegnap arról számolt be, hogy a hétvégén a Ferrari és a Renault áttörést értek el a motorok befagyasztásával kapcsolatban, ugyanis sikerült meggyőzniük a Mercedest arról, hogy valamennyit lazítsanak a homologizáció szabályain. Mindezt annak ellenére, hogy a csapat vezérei, Wolff és Lauda korábban értelmetlen, irracionális javaslatnak nevezték ezt, mely növeli a költségeket, és igazságtalanul bánik a Mercedesszel.
A Repubblica most viszont arról számolt be, hogy kompromisszumot kötöttek a felek, s a Mercedes hajlandó enyhíteni a szabályon, mely jelenleg úgy szól, hogy a motorgyártók az idei szezon vége és a következő eleje közt az erőforrások 48 százalékán módosíthatnak, mielőtt újra befagyasztanák azokat. A lap azonban azt is hozzáteszi, hogy ezt egyelőre csak a brackley-i F1-es csapat fogadta el, a teljes egyezséghez viszont a stuttgarti anyacégre is szükség lesz.
Marco Mattiacci, a Ferrari csapatfőnöke így nyilatkozott a döntésről: „A szombati találkozón a Mercedes elmondta, hogy hajlandóak kompromisszumot kötni, de nem érzem úgy, hogy a kérdés ezzel lezárult volna, hiszen egyszer már elhangzott ez tőlük, aztán viszont meggondolták magukat” – mondta Mattiacci, aki azt viszont megköszönte Niki Laudának, hogy egyáltalán leültek tárgyalni a dologról.
Az még nem derült ki, hogy a kompromisszumos megoldás mit jelenthet, hiszen bizonyosan nem a befagyasztás teljes megszüntetését. Szintén az olasz sajtóban merült fel az az elképzelés, hogy esetlegesen azt jelentheti ez a „könnyítés”, hogy nem február, hanem július végéig lehetne a 2015-ös erőforrásokon dolgozni.