A brit 17 ponttal vezet Nico Rosberg előtt a pontversenyben három futammal az idény vége előtt, és ha például a hátralévő két versenyen is további 7-7 ponttal szerez többet nála, akkor hagyományos esetben már Interlagosban bezsebelhetné a bajnoki címet - ám mivel Abu Dhabiban idén 50 egységet kap a győztes, Hamilton esetleges ottani balszerencséjével végül mégis kicsúszhat a kezéből az elsőség.
Amikor az austini sajtótájékoztatón arról kérdezték, igazságos lenne-e, ha kizárólag a dupla pontok miatt veszítene, így felet: „Nagy kérdés, hogy mi számít igazságosnak. Első alkalommal hozták meg ezt a szabályt, és nem tudom, hogy bármelyikünk is egyetért-e vele vagy sem. Ez most ilyen lesz, ezzel kell boldogulnunk. Reménykedek a legjobbakban, mert nagy szívás lenne, ha megvalósulna ez a forgatókönyv.”
„De nem is hagyom, hogy ez a negatív energia hasson rám. Próbálom a legjobb munkát végezni az autómmal, és lesz, ami lesz. Ami a jövőt illeti, nem igazán javasolnám ezt a szabályt a következő évekre.”
Hamilton elmondta a véleményét a tervezett harmadik autókkal kapcsolatban is. Szerinte a jelenlegi helyzetben több előnnyel is járna, ha jövőre megvalósulna ez a tervezet: „Nem igazán gondolkodtam még ezen, de mindenképpen bővítenünk kellene a csapatot ebben az esetben. A fiatal versenyzők számára viszont jól jönne, ha ezáltal azonnal a legjobb képzést kapnák, különösen ha tapasztalt csapattársaik lennének. De ha a két kieső csapatra gondolok, elsősorban azok az emberek jutnak eszembe, akik talán most munka nélkül maradtak. Ám ha meghozzuk ezt a döntést a harmadik autókról, akkor talán nekik is jutna hely más istállóknál.”
A brit a sajtótájékoztató leggyakrabban kérdezett pilótájaként azon aggodalmakra is válaszolt, hogy egyre több új pálya érkezik a versenynaptárba, általában a tradicionális helyszínek rovására. 2016-ban például Azerbajdzsán is vendégül látja a mezőnyt, de Hamilton szerint alapvetően ez az átalakulás csak az élet rendje.
„Amikor fiatal voltam és például Sennát néztem vezetni Monacóban, akkor arról álmodoztam, hogy egy napon majd én is megtehetem ezt. És amikor tényleg megtörtént, az leírhatatlan érzés volt” - mondta. „Az új pályáknak persze nincs ilyen történelmük. Ám egy új korszakba léptünk, és 50 év múlva az emberek ezekről a pályákról fognak beszélni, amelyeknek a történetét most, mi kezdjük el írni.”