Immár több mint három héttel ezelőtt történt Jules Bianchi suzukai balesete, a Formula-1 elmúlt húsz évének legsúlyosabb versenyzői sérülését okozó F1-es bukása, melynek következtében a francia versenyző életveszélyes sérüléseket szenvedett, s ma, 23 nappal az eset után sem lehet tudni, hogy valaha is felépül-e ezekből.
A baleset előzményeinek, körülményeinek, okainak és következményeinek kivizsgálására egy bizottságot hoztak létre, melyben többek közt olyan ismert nevek is szerepet kaptak, mint Ross Brawn és Stefano Domenicali. A bizottság egyik feladata az lehet, hogy biztonságosabb megoldást találjanak a sérült autók kiemelésére, hiszen Bianchi balesete megmutatta, hogy a jelenlegi metódus nem az.
Egy légimentéssel foglalkozó svájci cég, az Air Zermatt érdekes ötlettel állt elő. A vezérigazgató, Gerold Biner a svájci Blicknek vetette fel azt, hogy a veszélyes helyen álló autókat helikopterrel kellene kiemelni ahelyett, hogy veszélyes járműveket küldenek a bukóterekbe. „Biztonságos, könnyű és gyors módszer” – mondta Biner, aki elmondása szerint egyelőre nem kapott választ javaslatára az FIA-tól.