Pár nap leforgása alatt nagyot fordult a világ a sporttal, és ehhez még versenyhétvégére sem volt szükség. Miközben a Caterhamet már a pénzbehajtók irányítják, kiderült, hogy október 7-én a Marussia is csődeljárást kért maga ellen, így nagyon valószínű, hogy egyik istálló sem lesz ott a következő két futamon, és a további fennmaradásuk is kérdéses.
Mivel a mezőny létszáma ezáltal 18-ra csökken, komolyan napirendre került annak lehetősége, hogy egyes csapatok jövőre egy harmadik autót is nevezzenek a szezonra, hogy ezáltal 20 felett maradjon a résztvevők száma. Ezzel kapcsolatban még rengeteg részletet meg kellene beszélniük a csapatoknak, ám Bernie Ecclestone rámutatott, egy előzetesen megállapított forgatókönyv szerint a harmadik autókat valószínűleg nem a nagy csapatok indítanák, hanem úgynevezett ügyfélautókként a privát istállóknak adnák el őket.
„Valaki másnak kellene adniuk ezt a harmadik autót” - mondta a Mail on Sunday-nek. „Például ha a Sauber a mai formájában megszűnne, akkor egy csapat megállapodást köthetne velük. A Ferrari például azt mondaná, ’adunk nektek egy autót és minden tartozékát, cserébe pedig szeretnénk, ha ezt a szponzort feltűntetnétek rajta. A saját szponzoraitok mellett ragaszkodunk ehhez, valamint az általunk választott versenyzőt ültessétek bele.’ Ilyen feltételek mellett már nem lenne bukásra ítélve egy csapat, ugye? Ha például a Red Bull úgy döntene, hogy a Caterhamnek ad egy autót, azzal az ő problémájuk is megoldódna.”
A FOM elnöke hozzátette, hogy a szerződésük értelmében a csapatok kihagyhatnak két versenyt a szezonban, így a Caterham és a Marussia sem esik el a jogdíjakból származó lehetséges pénzek nagy részéről, ha az idényzáróra visszatérnek a mezőnybe. Jelenleg ez a Marussiát érinti komolyabban, hiszen a csapat a 9. helyen áll a bajnokságban.
„Most még semmiképpen sem kell bevezetnünk a harmadik autókat, hiszen megengedett számukra, hogy kihagyjanak pár versenyt. Persze a hétvégékért járó pénzektől elesnek, de a bajnoki helyezésükért járó jutalékoktól nem. Azt nem tudom, hogy a Marussia életben tud-e maradni. Jobb lenne, ha nem indulna ellenük csődeljárás” - bizakodott Ecclestone.