DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Tilke: Nem a pálya felel a rossz versenyért

Hermann Tilke, a szocsi pálya tervezője visszautasította azokat a feltételezéseket, hogy a vonalvezetés miatt futottak unalmas versenyt a pilóták az első F1-es Orosz Nagydíjon.

A Forma-1 ügyeletes dizájnere megvédte legújabb ’gyermekét’, a nemrég debütált szocsi pályát, mert a rajongók és a szakma részéről is olyan panaszok érkeztek, hogy a lélektelen vonalvezetés okolható az unalmas versenyért. Az első Orosz Nagydíj a szezon egyik legsimább versenyét hozta, de tegyük hozzá, a drámai Japán Nagydíj után pont egy ilyen versenyre volt szükség, akkor, amikor a gondolatok messze jártak a pályától.



 

Tilke úgy véli, hogy az olyan körülmények, mint a Pirelli konzervatív gumiválasztása, nagyobb tényezőt jelentettek a verseny alakulásában, mint a pálya kialakítása. Amikor arról kérdezték, hogy szükségesnek látja-e változtatni a vonalvezetésen a 2015-ös futamra, így válaszolt: „Nem, szerintem elég jó, működik a jelenlegi is.” Hozzátette, hogy a pálya igenis alkalmas volt az előzésre, elég csak megnézni Rosberg felkapaszkodását a mezőny végéről a második helyre. „Az első körök jók voltak előzés szempontjából, később viszont szétszakadt a mezőny. Viszont Nico a végéről előre tudott jönni, és a középmezőnyben is volt néhány sikeres manőver. Persze ha a gyorsabb versenyző a lassabb előtt van, nem sok minden történik.”

A Pirelli stratégiáját – azaz a lágy és közepes keverékek Szocsiba hozását – könnyű vádolni, de Tilke szerint érthető, hiszen új pályáról van szó. „Úgy gondolom, hogy a Pirelli kicsit konzervatív volt a gumiválasztásnál, mert nem tudták, hogy mi fog történni. Reméljük, jövőre másképp tesznek majd. Először tesztelni kell egy helyszínt, a kockáztok elkerülése végett, mert senki sem akart öt bokszkiállást” – említette Tilke.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: