A technika lényegét az adja, hogy baleset, vagy bármilyen veszély esetén a csapatok előbb értesítik pilótáikat, ezt követően lép életbe az automatikus sebességkorlátozás, abban a szektorban, ahol a sárga zászló érvényben van. A szövetség még nem számolt be a részletekről, annyi viszont biztos, hogy már Austinban szeretné tesztelni, noha teljes kiforrottsága csak a következő szezonra várható.
A McLaren első embere, Eric Boullier támogatja az ötletet. „Többször is beszéltünk már arról, hogyan lehetne a sebességet csökkenteni, és minden bizonnyal Austinban már tesztelni is fogjuk a rendszert.” Az FIA örül neki, hogy Boullier-n kívül minden csapat az ötlet mögé állt, és úgy véli, hogy időbe fog telni, amíg sikerül egy kifogástalanul működő szisztémát működésbe hozni.
Charlie Whiting, a szövetség állandó versenyigazgatója 2015-re prognosztizálja a rendszer tényleges bevezetését. „Amit akarunk az az, hogy a versenyzők adott sebességre lassítsanak a kérdéses szakaszon. Nagyon egyszerű, amit könnyű kivitelezni egy kis területen. Arra kell gondolni, hogy az adott autó mit csinál a pályán, amikor az üzenetet küldjük neki. Először figyelmeztetni kell a versenyzőt arra, hogy mi fog történni, és utána lehet elvégezni a szükséges beállításokat.” – tette hozzá