Három forgatókönyv áll a csapat előtt:
1) Egyáltalán nem áll rajthoz;
2) Egy autóval, Max Chiltonnal elindul a hétvégi versenyen;
3) Két autóval áll rajthoz, Chilton mellett Alexander Rossi, vagy Will Stevens kap lehetőséget.
Bármelyik lehetőséget is választja a csapat, a hazai versenye, a szocsi futam előtt mindenképpen döntenie kell.
A banbury-i csapatot ért sajnálatos eset miatt nem lenne meglepő, ha a csapat mindkét autóját visszaléptetné az orosz versenytől. Ehhez azonban az FIA engedélye kellene és egy olyan garancia a csapattól, amely azt biztosítja, Austinban már a mezőnyben lesznek.
A második lehetőség talán a legvalószínűbb, Chilton ül csak autóba, mivel Bianchi karosszériája a baleset során teljesen tönkrement. Miután egymást követő hétvégén rendeznek versenyeket, szinte lehetetlen egy új karosszériát elszállítani az orosz versenyre.
Amennyiben mégis sikerül egy új autót összerakni a szocsi versenyre, akkor a csapat egyik tartalékpilótáját, Alexander Rossit, vagy Will Stevenst ültetheti autóba. Spa-Francorchampsban úgy tűnt, hogy Rossi Max Chilton helyét elfoglalhatja, de a brit pilótának sikerült pénzügyi nehézségeit megoldani a csapattal szemben és az első szabadedzés után visszakapta autóját. Stevens néhány hete csatlakozott a csapathoz a Caterhamtől és még nem vezethette az autót, így a brit valószínűleg nem kap lehetőséget Szocsiban.
De bárhogyan is dönt a Marussia, azt a Formula-1-ben mindenkinek el kell fogadnia. Bianchi balesete nemcsak a csapatot, de az egész Formula-1 világát megviselte, az is kérdés, a Marussia egyáltalán szeretne-e még a sportban szerepelni.
Amennyiben a csapat végül a kétautós indulás mellett dönt, akkor Rossi, vagy Stevens bemutatkozhat a Formula-1-ben, de valószínűleg egyik pilóta sem így szeretett volna debütálni.
A Marussia túléli ezt a megpróbáltatást?
1994-ben a Simtek fiatal csapat volt még, amikor Imolában a csapat pilótája, Roland Ratzenberger a szabadedzés során elhunyt, majd Spanyolországban az osztrák utódja, Andrea Montermini szenvedett balesetet és fejeződött be szezonja.
Egy évvel később a Simtek F1-es álma pénzügyi problémák miatt véget ért és bár a Marussia már hosszú ideje a Formula-1-ben van, a sportág továbbra is drága, a csapat pedig csak nehezen jut pénzhez, így az is elképzelhető, hogy a jövő évben már nem látjuk őket a rajtrácson.
Az idei szezonban azonban javulást értek el, Bianchi például pontot szerzett Moncóban és néhány alkalommal az időmérő edzés második etapjába is bejutottak. Nevezhetjük ezt a csapatot a modern kor Minardijának, az alakulatot kedvelik, de a csapaton belül nagy a feszültség. Csalódás lenne elveszteni őket. Remélhetőleg nem így lesz.
Természetesen most mindenki elsődlegesen Jules Bianchi állapotára kíváncsi, hiszen nincs az emberi életnél fontosabb, most ő jár mindenki gondolatában, jobbulást neki, remélhetőleg teljesen felépül.
Forrás: thecheckeredflag.co.uk (Paul Hensby)