DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda
F1

Az imolai versenypálya hanyatlása

A San Marinó-i Nagydíj egykori helyszíne, az egykori nagyszerű versenypálya már csupán árnyéka önmagának: Imola sosem szabadulhatott meg 1994 örökségétől" Az Autodromo Enzo e Dino Ferrari történetének elmúlt húsz évét Oliver Harden mutatta be cikkében.

A Roland Ratzenberger és Ayrton Senna életét követelő 1994-es imolai hétvége harmadik áldozata maga az Autodromo Enzo e Dino Ferrari volt, mely az elmúlt húsz évben a versenynaptár egyik ékkövének, az első európai versenynek otthont adó pályából hanyatló, a Formula-1 térképéről teljesen eltűnt aszfaltcsík lett. A tragédiákat követő biztonsági módosítások Imola jellegzetességeit elvették, s csak fokozták a bűn érzését: itt halt meg a valaha volt legnagyobb versenyző.



 



 

A Mirror újságírója a héten Imolában járva arról számolt be, mennyire lepusztult állapotban van a pálya: a Tosa melletti lelátót, ahol a szurkolók évről évre egészen hihetetlen atmoszférát teremtettek, mára gaz növi be. A pályát elhanyagolták, s tradíciók ide vagy oda, ugyanez példának okáért Szahírban vagy Abu Dhabiban elképzelhetetlen lenne.



 

A Tamburello-kanyar sikánná alakítása és a hasonló módosítások a Villeneuve-kanyarban megfosztották a pályát egyik legfontosabb jellegzetességétől, a húsz másodperces padlógázas szakasztól a célegyenes előtti kanyar és a Tosa közt. A pálya ezáltal sokkal technikásabb lett, az izgalmaknak és a látványnak viszont alig ártott ez a változtatás: az utolsó két San Marinó-i Nagydíj 2005-ben és 2006-ban a szezon legjobb versenyei közé tartozott Alonso és Schumacher harcának köszönhetően.



 



 

E két futam csak fokozta azt a csalódást, hogy Imola végül kikerült a naptárból, amikor 2007-ben a bokszutca felújítása miatt lezárták a pályát. A visszatérésre viszont azóta sem került sor, s erre egyre kisebb az esély, hiszen a Formula-1 sokkal inkább kelet és Észak-Amerika felé terjeszkedik. Persze a helyzet nem is reménytelen, van egy olyan erő, ami visszavihetné a száguldó cirkuszt Imolába.



 

Ez az erő pedig nem más, mint a Ferrari. Gondoljuk végig: amikor Schumacher uralkodott a Formula-1-ben, Németország két versenyt rendezhetett. Alonso bajnoki címei után öt éven át két futam volt Spanyolországban. A Red Bull sikerei nyomán Ausztria visszakapta versenyét. Talán ha a Scuderia visszatér a győzelem útjára, akkor a Formula-1 is visszatérhet a pályára, mely mindig a Ferrari hazai versenyének számított"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: