Annak ellenére, hogy a belgiumi Spa-Francorchamps egy alacsony leszorító erőt igénylő versenypálya, a McLaren a Magyar Nagydíjon bemutatott új, szélesebb első szárnnyal érkezett Spába, sőt a wokingi gárda mindössze az orr alatti terelő elemeken hajtott végre módosításokat annak érdekében, hogy az MP4/28-as versenyautójuk aerodinamikáját hozzáigazítsák a spái pálya hosszú egyeneseihez. A McLaren korábban az orr alatt egy elemből álló terelő elemeket használt, míg most egy kisebb, háromelemes megoldás mellett döntött. Érdekesség, hogy ezt a háromelemes megoldást a csapat a téli teszteken már kipróbálta az autón, később azonban mégis a nagyobb, egy elemes megoldással kezdték el a szezont.

A Ferrari Belgiumban a Kanadai Nagydíjon bemutatott radikális új első szárny módosított változatának használata mellett döntött. A maranellói mérnökök most Spára az előző, Magyar Nagydíjon használt változathoz képest egyszerűen a kisebb légellenállás és leszorítóerő-igény miatt levágták a szárnyról a második fékszárnyat (piros nyíl).

A Lotus után Belgiumban a Sauber is bemutatta a saját passzív dupla DRS rendszerét, amelynek a működése nagyon hasonlít a Lotus rendszeréhez. Ahogy az a képen is látható, a hinwili gárda két fület helyezett el az autó felső légbeömlő nyílásánál (piros nyíl). Hátrébb azonban már egy csövön keresztül halad a levegő a motorborítás alatt a hátsó szárny fő eleme felé. Az ötlet az, hogy ezen légáramlat segítségével a hátsó szárnyról lefújják a légáramlatokat, csökkentve ezáltal az egyenesekben a légellenállást, ami az autó végsebességét növeli. A nehézség azonban az, hogy hogyan is válasszák szét és egyesítsék sikeresen a légáramlatokat a hátsó szárnyon. A Sauber pénteken Esteban Gutierrez autóján próbálta ki a rendszert, de végül úgy döntöttek, hogy azt az időmérő edzésen és a futamon sem fogják használni.
