A Williams pilótája di Resta autójába hajtott a Buszmegállónál, miközben négy autó harcolt egymás ellen. Maldonado és di Resta mellett Sutil és Esteban Gutierrez is pozícióharcot vívtak.
Maldonado végül baleset okozásáért 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott, de a venezuelai pilóta szerint ez megalapozatlan volt, mivel inkább Sutilt kellett volna vizsgálnia a versenybíráknak.
"Adrian hozzám ért - próbáltam visszatérni versenyvonalamra és ő elém vágott nagyon agresszív módon, az első szárnyam hozzáért az autóhoz. Autóm a levegőbe emelkedett és elveszítettem az irányítást. A becsapódás egészen kemény volt. A vezetőszárny egy része az autó alá szorult, elveszítettem az első kerekek kormányozhatóságát. Nem tudtam tenni semmit di Restával - teljesen Sutiltól függtem. A balesetet Sutil okozta és engem büntettek meg; ennyi. Nem tudtam irányítani az autót, amikor ütköztem. Ezért a büntetés nem korrekt."

Di Resta szerint Maldonado a boxutcába próbált kiállni az ütközés előtt.
"Pastor kanyar csúcspontját elvétette és amikor fordultunk, ő úgy döntött, szeretne kiállni a boxutcába, amely kissé kockázatos volt."
A Williams főmérnöke, Xevi Pujolar elmondta, a rádiókapcsolat hiánya is okolható a balesetért, mivel a csapat nem tudta figyelmeztetni Maldonadót.
"Pastor szerencsétlen helyzetben volt. Szerettük volna már a forgalom előtt kihozni, de mivel a rádió nem működött, a táblát mutattuk be és csak ezt követően láttam, a 18-as kanyarban komoly forgalomba került. Bejött a boxba, rádiókapcsolat nélkül ennél többet nem tudtunk tenni."