DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap
F1

Exkluzív Spából: Futam utáni tanulságok

Eme sorok írásakor már a csapatok lázasan pakolásznak, az eső pedig szemerkél Spa-Francorchamps-ban, ahol a néhány órával korábban futott Belga Nagydíjnak volt néhány fontos tanulsága az évad hátralevő részére"

Ami a legfontosabb: Niki Lauda beletrafált, amikor a szombati kvalifikáció után lapunk érdeklődésére kijelentette, hogy Sebastian Vettelen "nagyon nehéz fogást találni". A címvédő-listavezető sikergyáros lehengerlő magabiztossággal nyert: mindössze a rajtra és egy fél körre volt szüksége ahhoz, hogy irányítása alá vonja a versenyt, hogy aztán játszi könnyedséggel szerezze meg idei ötödik diadalát. Bár nyolc futam még hátravan, a fiatal kiválóság rendíthetetlennek tűnik, ami előrevetíti, hogy az üldözőknek elképesztően nehéz dolguk lesz, ha ezen változtatni szeretnének.



Vettel kezére játszik az is, hogy ellenfelei valójában nem is vele, hanem egymással versengenek és egymástól rabolják a pontokat. A Mercedes-ász Lewis Hamilton váratlan hungaroringi sikere, valamint a szombati pole pozíció után felcsillant a remény, hogy a csillagosok talán érdemi veszélyt jelenthetnek a Red Bull nagymenőjére, de Spában bebizonyosodott, hogy a teória egyelőre elhamarkodott. Hamilton a futam egyik fázisában közölte a csapattal, hogy mindent kisajtolt az autóból, amit csak tudott, de így is csak a 3. pozícióban sikerült végeznie. Ahhoz, hogy a brit komolyan veszélyeztetni tudja Vettelt, a csapatnak még nagyobb erőfeszítéseket kellene tennie a fejlesztések terén, márpedig az hatással lehet a jövő évi autóra is, de - mint azt Toto Wolff sportigazgató több ízben is nyomatékosította - kompromisszumot semmiképp nem akarnak kötni.

Ugyan a 9. pozícióból sikerült a 2. helyre előretörnie, Fernando Alonso mégsem volt boldog, ami nem is csoda. Amit csak lehetett, kipréselt a Ferrariból, a helyzetből és a kínálkozó lehetőségekből, de a hátránya nemhogy csökkent, nőtt: 39-ről 46 pontra, így nem volt meglepő, hogy a spanyol búskomor ábrázattal próbálkozott optimizmust sugallni az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján - nem túl hitelesen. Bár a Ferrarinál tényleg mindent megkap, a sorozatos pofonok után már nem lehetne csodálkozni azon, ha a harmadik vb-elsőségét reménytelenül hajszoló spanyol nem csak pletyka szintjén, hanem valóban fontolgatná távozást.

Nagy pofont kapott Kimi Raikkönen is, aki zsinórban 38 befejezett - ebből zsinórban 27 alkalommal pontszerzéssel zárt - futam után, tavalyi visszatérése óta első ízben kiesett. Ráadásul az egész egy bagatell hiba miatt történt, egy letépett sisakrostély-borítás került a hűtőcsatornába, amitől felforrt és megadta magát a fék. Egy kiesés soha nem jön jól, de a finn mostani betlijének különösen rossz az időzítése: a ponttáblázat 2. helyéről visszacsúszott a 4. pozícióba, ráadásul 38-ról 63 egységnyire nőtt a hátránya, így a bajnoki harc vonatkozásában szinte reménytelennek tekinthető a helyzete. 

Akadt esemény a versenyen kívül is: a főszponzor Shell északi-sarki olajfúrásai ellen látványos akcióval tiltakozó Greenpeace-aktivisták húzása nagy meghökkenést keltett, mint ahogy Webber is, aki még egyszer, utoljára odaszúrt a Red Bullnak és a kommunikációs tervet felrúgva a rajt előtt nyilvánosságra hozta, hogy Daniel Ricciardo lesz az utódja. Ha a bajnokság neadjisten"™ nem lesz izgalmasabb, remélhetőleg eseménydús, mozgalmas versenyhétvégék várnak ránk a folytatásban is"

Előző exkluzív beszámolónk Belgiumból...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: