"A passzív légellenállás-csökkentő rendszeren már dolgozunk egy ideje" - nyilatkozta Nick Chester az Autosportnak. "A célunk az volt, hogy Spában használjuk, és az első szabadedzésen azzal is futottunk, sokat tanulva róla. De nem gondolom, hogy a hétvége folytatásában is használni fogjuk, mert az első szabadedzésen nem tudtunk vele annyi száraz kört megtenni, mint amennyit akartunk."
A Lotus finn pilótája, Kimi Raikkönen jelenleg Sebastian Vettel mögött a bajnokság második helyén áll, a csapat ezért egy agresszív fejlesztési stratégiát fog követni az elkövetkezendő futamokon, így például Monzában egy hosszabb tengelytávú autót küldenek a pályára. "A célunk egy erős fejlesztési program az év végéig, és ennek a része a monzai hosszabb tengelytávú autó. Monzára és az azt követő futamokra is viszünk majd fejlesztéseket."

Az új, hosszabb tengelytávú autón számos változtatást kellett végrehajtani, Chester szerint azonban az már átesett az összes szükséges homologizációs eljáráson. "Azért akartuk ezt, mert teljesítményelőnyt látunk benne. Az első felfüggesztést akartuk megváltoztatni ezáltal, és az autó homologizációja már megtörtént."