Ilyen a Mercedes-menedzsmentet erősítő Niki Lauda, aki a formula.hu érdeklődésére az egekig magasztalta Hamilton mostanában, valamint a belgiumi kvalifikáción nyújtott teljesítményét, ugyanakkor sietve megjegyezte: "Jómagam még mindig Vettelt tartom a favoritnak!"
Az, hogy a Red Bull fenegyereke 48 egységgel előzi meg, valóban nem túl biztató, tény viszont, hogy a Mercedes a jelek szerint folyamatosan javul, kilenc futam még hátravan, ráadásul a pilóta elkötelezettsége is töretlennek tűnik. Mióta szakított barátnőjével, Nicole Scherzingerrel, szinte a munkába menekül: pénteken például este 10 óra után távozott a paddockból, néhány Mercedes-szakember társaságában.
![]()
Persze a Red Bullnál sem arról híresek, megrettennének az ellenfelektől, s ezt Helmut Marko, az energiaitalos vállalatbirodalom sportprogramját irányító, keménykezű vezető is igyekezett nyomatékosítani. A szakember némi pszichikai nyomást eszközölve "™meglepetésnek"™ titulálta az előző három futamon is rajtelsőséget szerző Hamilton újabb pole pozícióját, s lapunk érdeklődésére sem tulajdonított különösebb jelentőséget annak, hogy a közvélemény Vettel legfőbb ellenfelei közé sorolja Hamilton.
"Vannak még ellenfeleink a Mercedesen kívül is, elég csak a Ferrarira és Alonsóra vagy épp Räikkönenre és a Lotusra gondolni, akik nagyon erősek. Számunkra egyébként mindegy, hogy kivel kell csatázni, a lényeg az, hogy idén is Vettel legyen a világbajnok" - mondta Marko, aki egyébként már a hétvége kezdete előtt leszögezte, hogy a Red Bull egészen az utolsó futamig fejleszt, minden egyes versenyre készülnek újításokkal az előny megőrzése érdekében.

Színesítette a szombatot Spában Paul Di Resta, a Force India skótja, aki híján megcsípte pályafutása első pole pozícióját, de nem tűnt csalódottnak az 5. rajtkockával sem, a Ferrari, ahol Fernando Alonsóra és Felipe Massára is rájárt a rúd, pedig a spanyolnak a vb miatt, a brazilnak pedig a jövője miatt lehet kulcsfontosságú a mostani hétvége. Említést érdemel Giedo van der Garde is, aki megismételte Monacót, ahol ugyanez volt a helyzet: akárcsak most, erősödtek a pletykák, hogy Heikki Kovalainen visszafoglalhatja a helyét, de a holland egy jól sikerült időmérővel stabilizálta a hídfőállásait.
Nem maradtunk újabb pletyka nélkül sem, ugyanis a BBC magas rangú források hivatkozva közölte: noha a Pirelli kommunikációja szerint hamarosan megszületik az új gumiszállítói szerződés, könnyen előfordulhat, hogy jövőre mégis a Michelin gondoskodik majd az abroncsokról. Akiket megkérdeztünk az ügyben, hallgattak arról, hogy kaptak-e ajánlatot vagy megkeresést a franciáktól, de az mindenesetre érdekes, hogy az olasz gyártó új kontraktusára hosszú hónapok óta vár mindenki. Pedig Paul Hembery Pirelli-sportigazgató pénteken külön kihangsúlyozta: "nincs különösebb akadálya" a hosszabbításnak"