DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat
F1

A versenynaptár legkeményebb pályája következik

A Renault Sport F1 műveleti vezetője, Remi Taffin szerint a Formula-1-es motorok számára a szezon legnagyobb kihívását a hétvégi Belga Nagydíj helyszínéül szolgáló Spa-Francorchamps versenypálya jelenti.

A hosszú és gyors spái pálya komoly igénybevétel elé állítja a Formula-1-es erőforrásokat, hiszen a pilóták majdnem a kör háromnegyed részében teljes gázzal haladnak, ezért a motorok hatékonysága bizony minden tekintetben kulcskérdés Spában. Taffin szerint így nem kérdés, hogy a spái pálya a legnagyobb kihívás a Formula-1-es erőforrások számára, aminek következtében a legtöbb csapat vadonatúj motort fog használni a hétvégi Belga Nagydíjon.

"A nyári szünetet követően a legkeményebb pályára, Spa-Francorchampsba megyünk, a pályára, ami mindenből a legtöbbet adja" - nyilatkozta Taffin. "A leghosszabb, potenciálisan itt a legváltozékonyabb az időjárás, a motorok szempontjából pedig ez a pálya a legnagyobb kihívás a számunkra. A 7 kilométeres pálya 70%-a padlógázos szakasz, ez (4.9 kilométer) majdnem megegyezik egy átlagos F1-es pálya 5.5 kilométeres hosszával. Spában egy kör alatt a motor több mint 75 másodpercig üzemel teljesen nyitott fojtószelep mellett, ami egy hihetetlen teszt az erőforrások számára. A pályán a maximális motorerő és a végsebesség is fontos és ezen tényezők kétszer nagyobb szerepet játszanak a köridőben, mint például az olyan kevésbé motorerő-igényes pályákon, mint Monaco. Emiatt az összes csapatunk egy vadonatúj erőforrással készül a hétvégi futamra, annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb teljesítmény-előnyre tehessen szert."



Taffin azt is elárulta, hogy a Renault az új 2014-es turbómotorját is elsősorban a Spában uralkodó körülményeknek megfelelő viszonyok között teszteli. "Bár Monzában a V8-as RS27-es motoruk hosszabb ideig üzemel teljes gázon, a teljesen nyitott fojtószelep és a gyors kanyarok, meredek lejtők kombinációja miatt azonban Spában nagyobb az igénybevétel. A teljesítmény és a megbízhatóság egyensúlyát keresve ezért Spa az egyik legnehezebb pálya. Valójában ezért a 2014-es erőforrás egységünket a spái körülményeknek megfelelően teszteljük."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: