DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat
F1

Mercedes: Megtartanánk a lendületet

A Belga Nagydíjra, az első futamra a Formula-1-es nyári szünet után, a történelmi Spa-Francorchamps pályán kerül sor.


Spában mennek a pilóták leghosszabb ideig padlógázon, 22.7 másodpercig, amely 1.84 kilométert jelent az egyes és az ötös kanyar között. A motorok a kör 72 százalékát töltik padlógázon. 7004 méterével a spái kör 2.1-szer hosszabb, mint a szezon legrövidebb pályája, Monaco. Ezen a pályán a biztonsági autó bevetésének esélye 75 százalék, amely a nagyon magas kockázati kategóriába tartozik.


"Spa az év egyik legjobb pályája és minden pilóta szeret itt versenyezni. Nagyszerű érzés a gyors kanyarokon és különösen az Eau Rouge-on teljes gázzal átmenni. A Belga Nagydíj mindig különleges, mivel közel rendezik Németországhoz, így sok hazai rajongónk látogat ki a hétvégére, néhány barátom mellett. A vonalvezetés és a pálya természete feküdhet autónknak, habár nagyon alacsony leszorítóerőt igényel, így teljesen más aerodinamikai specifikációra van szükség, mint a legutóbbi versenyen. Már várom, hogy visszaülhessek Ezüstnyilamba és remélem, sikeres hétvégénk lesz."


"Olyan érzés, mintha nagyon sok időt töltöttem volna az autón kívül magyarországi győzelmem óta és már nagyon várom, hogy újra körözhessek. Tegnap a gyárban jártam, találkoztam mérnökeimmel és néhány gyakorlatot végeztünk a szimulátorban, nagyszerű volt látni mindenkit és érezni a lelkesedést a gyárban a nyári szünet után. Spa fantasztikus pálya és érdekes vezetni rajta. Várjuk már a szezon második felét és annak lehetőségét, hogy még több jó eredményt érjünk el."


"A megérdemelt nyári szünet után a héten már munka folyik a gyárban, készülünk a Belga Nagydíjra és a szezon második felének kezdetére. Sok munkát kell elvégezni nagyon rövid idő alatt, hogy felkészüljünk a hétvégére, mindenki keményen dolgozik. A héten Nico és Lewis is a gyárban volt, megkezdték a felkészülést a szimulátorban és mindketten szeretnének már visszaülni az autóba. Spa a Formula-1 egyik történelmi pályája, a pilóták, rajongók és a csapatok is szeretik, gyakran látunk itt izgalmas és drámai versenyt. Szokás szerint különleges aerodinamikai csomaggal készülünk Spára. A szezon első felét a csúcson fejeztük be és célunk, hogy hasonlóan erős teljesítményt nyújtsunk a szezon második felében."


"A szezon első fele minden várakozást felülmúlt, de továbbra is keményen dolgozunk és próbálunk javítani teljesítményünkön a szezon második felében. Papíron Spa az a pálya, amely feküdhet autónknak, Nico és Lewis mindent megtesz a valódi pilótapályán. Erős csomagunk van és jó lendületben vagyunk a magyarországi győzelem után. Azonban mindenki speciális, alacsony légellenállású csomaggal készül erre a pályára, így péntekig nem derül ki, kinek sikerül a legjobb kompromisszumot megtalálnia. Nincs a teljesítményre garancia és Spa mindig keményen tesztelte a megbízhatóságot. A kulcs az lesz, hogy jól elvégezzük munkánkat a szabadedzésen, így tudunk csak erős eredményt elérni a versenyen a csapat számára."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: