A hírek szerint a Mercedes és a Pirelli a 2014-ben érkező nyomatékosabb turbómotorok miatt azt szeretné, ha a 2014-es hátsó abroncsok nagyobbak és szélesebbek lennének, ezt a tervet azonban a Ferrari és a Renault határozottan ellenzi. A pletykák szerint a Mercedes ezért szeretne szélesebb hátsó abroncsokat, mert az ő V6-os turbómotorjuk lesz a legerősebb.
"Ez egy nagyon fontos kérdés" - nyilatkozta Lauda a német Motor und Sportnak.
A feltételezések szerint azonban az FIA már eldöntötte, hogy jövőre is a 2013-as kerékméreteket tartják meg az F1-ben. "Charlie Whiting az összes csapatnak megírta, hogy a Pirelli nagyobb átmérőjű szélesebb abroncsokat akar. Én megértem ezt, de a döntés most kizárólag az FIA kezében van" - folytatta Lauda.

Lauda szerint azonban a csapatoknak nem lenne szabad beleszólniuk ebbe a kérdésbe, így a csapatok feladata abban ki is merül, hogy az új V6-os turbómotorokkal kapcsolatban biztosítsák a megfelelő adatszolgáltatást a Pirelli felé. "Ha nem így történik, akkor ne csodálkozzunk azon, hogy jövőre Melbourne-ben ismét az abroncsok miatt fogunk panaszkodni. A Pirellinek kell meghatároznia, hogy milyen abroncsokat is szeretne a nélkül, hogy ebben a csapatok megpróbálnák őket befolyásolni. Az új autók és az új motorok miatt pedig jövőre nagyon fontosak lesznek a stabil abroncsok."
Lauda: A Pirellire kell bízni a döntést
https://formula.hu/f1/2013/08/20/lauda-a-pirellire-kell-bizni-a-dontest 2013-08-20 07:00:00 2013-08-20 07:00:00
A háromszoros osztrák Formula-1-es világbajnok, a jelenleg a Mercedes GP elnöki székét betöltő, Niki Lauda szerint a csapatoknak nem lenne szabad beleszólniuk a 2014-es abroncsokkal kapcsolatos kérdésekbe, mert teljes egészében a Pirellire kellene bízni azt, hogy milyenek is legyenek az érkező V6-os turbómotoroknak megfelelő abroncsok.