Alonso soha nem nyert még Belgiumban, kilenc futamon állt rajthoz, melyből ötöt idő előtt fejezett be.
Az egyik kiesését tavaly könyvelhette el, amikor a spanyol pilóta áldozata lett a Romain Grosjean okozta rajtbalesetnek.

"Jól mentem 2005-ben, amikor második lettem és a Formula-3000-ben is jól teljesítettem" - mondta el Alonso. "Eddig soha nem volt valódi esélyem a győzelemért harcolni és gyakran kiestem Spában, általában szerencsétlenség miatt, vagy műszaki probléma miatt, esetleg saját hibából. Ãgy nagyszerű lenne az idei évben ezt feledtetni, az elveszített pontokat behozni."

Alonso szerint a Spa-Francorchamps-i pálya különleges kihívást jelent.
"Ez egy nagyon különleges pálya, mindig magasan van az adrenalin szinted, mivel a pálya tengerszint feletti magassága folyamatosan változik és a kanyarok nagyon gyorsak, ezek teszik fantasztikus élménnyé a pilóta számára az egészet. Egy kör Spában olyan, mint más pályán húsz, ami az izgalmat és az adrenalint illeti."
A pálya természete miatt a megfelelő beállítást megtalálni nagyon trükkös.
"A legjobb beállításhoz komoly aerodinamikai kompromisszumra van szükség, mert az első és a harmadik szektor hosszú egyenesekből áll, ahol minimális leszorítóerőre van szükség, azért, hogy a lehető legnagyobb sebességet tudd elérni, majd ott van a középső szektor, ahol sok a kanyar, ott pedig maximális aerodinamikai leszorítóerő szükségeltetik. Ãgy a megfelelő egyensúly megtalálása mindig nagyon összetett dolog Spában, ezért erre fogunk koncentrálni a szabadedzésen."