DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat
F1

Williams: Pontszerzés a cél

A Williams F1 Team a szezon tizenegyedik versenyére, a Belga Nagydíjra tekint előre.



"Az augusztusi szünet után nagyszerű újra versenyezni és az egész csapat várja már a Spa-Francorchamps-i hétvégét. Ez az egyik legnagyobb kihívást rejtő pálya a világon, úgy az autónak és a pilótáknak is, mivel minden típusú kanyar megtalálható itt, a hosszú gyorstól, a kanyargós sikánokig és hajtűkanyarokig. Ez az egyik leggyorsabb pálya, az átlagsebesség 230 kilométer/óra és itt a leghosszabb egy kör, 7004 méter. A DRS és a hosszú kör miatt a stratégiában és a gumikopásban különböző változatok lehetnek, előzni itt könnyebb, mint más pályákon. Az időjárás gyakran egészen változékony és habár a korai előrejelzések szerint csak vasárnap lehet esőre számítani, ez gyorsan megváltozhat. A pálya hosszúsága miatt további kihívást jelnet a gumik megválasztása a változékony időjáráshoz, mivel a pálya egyik része sokkal nedvesebb lehet, mint a másik. összességében várjuk, hogy megkezdődjön a szezon utolsó fele."


"Spa az egyik kedvenc pályám, nagy történelemmel rendelkezik és érdekes vezetni rajta. Nagyon technikás és gyors pálya, különböző kanyartípusok találhatók itt: hegyek, völgyek, nagyon lassú, közepes, gyors, rövid és hosszú kanyarok. Ez a legösszetettebb pálya az év során és teszteli a pilótát, valamint az autó beállítását. Itt található a híres Eau Rouge kanyar, amelyben nagy G-erő és nyomás hat a testedre. Ezt az időmérő edzésen még jobban lehet érezni, amikor az autóban kevés az üzemanyag és próbálod a legtöbbet kihozni belőle. Az időjárás változékony és a hosszú pálya miatt van időszak, amikor az egyik szektorban vizes az aszfalt, míg a másikban száraz, ez a csapatok számára nehéz stratégiai döntéseket okoz. Két évvel ezelőtt itt szereztem első pontom a Formula-1-ben és remélem a hétvégén újra pontokkal távozhatok innen."


"Először 2007-ben, a Formula Renault-ban vezettem Spában és azonnal megszerettem a pályát. Nagy sebességű, gyors és valódi adrenalin bombaként hat. Nehéz az autót jól beállítani, mert különböző kanyarok vannak itt, de próbáljuk a lehető legtöbb információt összegyűjteni a szabadedzéseken, hogy megfelelő beállítást találjunk az időmérő edzésre és a versenyre. A gyárbezárás alatt jót pihentem, de már szeretnék visszaülni az autóba. Az elmúlt néhány versenyen sokat javulást sebességünk és tudjuk, jó irányba haladunk. A hétvégén újabb pontszerzésre van szükség, így jó lendületre kapnánk a szezon második felére."


"Spa-Francorchamps hét kilométere során az autók a kör 70 százalékában padlógázon közlekednek, így ez a pálya jelenti a naptárban a motorok számára a legnagyobb tesztet. Habár Monzában az RS27 több időt megy padlógázon, a nyomás miatt teljesen nyitott fojtószelep és a meredek lejtők komoly megterhelést jelentenek. A La Source-tól az Eau Rogue-ig és a Raidillonnál a motor maximális fordulatszámon pörög, a lejtőn lefelé, majd fel a hegynek komoly megterhelés hárul a motorra. A megbízhatóság és a csúcsteljesítmény közötti jó egyensúly megtalálása mindig bűvészkedést jelent - és különösen örömteli, amikor ez jól sikerül."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: