DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 27. szombat
F1

Sauber: Felfrissülve várjuk a folytatást

Két hetes nyári szünet után a Sauber F1 Team várja a Belga Nagydíjat, melyet Spa-Francorchamps-ban rendeznek augusztus 23-25 között. A Sauber F1 Team pilótái, Nico Hülkenberg és Esteban Gutierrez a szezon első felét követően egy kis időt tölthetett családjával és barátival, feltölthették magukat erőnléti edzéssel annak érdekében, hogy a szezon második felében sokkal jobban tudjanak teljesíteni.



"Talán nem én vagyok az egyetlen pilóta, aki azt mondja, Spa-Francorchamps az egyik kedvenc pályám. Ez a pálya nagy történelemmel rendelkezik. Igazi régi stílusú, nagyszerű kanyarokkal mint például az Eau Rouge és a Pouhon. Nagyszerű emlékeim vannak innen tavalyról, ez volt pályafutásom legerősebb eredménye, negyedik lettem, amely nagyon jó volt. Ami az autót illeti, fontos, hogy hatékony legyen. Sok itt a közepes és nagy sebességű kanyar, ahol leszorítóerőre van szükség, különösen a második szektorban. De az egyenesekben nincs szükség légellenállásra, mert hosszúak az egyenesek, különösen az Eau Rouge utáni rész, ahol padlógázzal megyünk, majd a célegyenesbe visszavezető szakasz is ilyen. Sok az egyenes, így a csúcssebesség is fontos. Az Ardennekben nagyszerű a hangulat és élvezettel utazom ide."


"Belgium érdekes verseny lesz, mivel kiderül, milyen munkát végeztünk az autóval az elmúlt versenyeken. Nyilvánvalóan a magyar időmérő edzés nem volt jó, mert időt veszítettünk a harmadik szabadedzésen. De azt hiszem, sikerülhet az elvárt pozícióba kerülni, amley Spa-Francorchamps-ban a tízedik hely környéke. Ez az egyik legjobb pálya, amelyen nagyon szeretek vezetni, mivel sok a gyors kanyar és csak nyomni kell. Érezni lehet a nagy sebességnél az autó határait. Egy kör egészen hosszú és néha a pálya különböző részein más-más az időjárás - egyik részén eshet, míg a másik részén száraz idő lehet. Ez teszi nagyon kihívást jelentővé és érdekessé az egészet. Ami a beállítást illeti, okosnak kell lenni, amikor a leszorítóerőket meghatározzuk, mert nagyon hosszú egyenesek vannak és ugyanakkor nagy sebességű kanyarok is, ahol leszorítóerőre van szükség. Versenyzőként lehetetlen nem élvezni a pályát, mert a kanyarok gyorsak, hegyen-völgyön keresztül mész, már nagyon várom ezt."


"Az augusztusi szünet után az egész csapat felfrissülve érzi magát és várjuk a hátralévő kilenc versenyt. Spa-Francorchamps sok mérnök és pilóta kedvenc pályája, mivel teljesen más követelményeket támaszt mindenkivel szemben, mint a többi helyszín, ahová ellátogatunk. A pálya bünteti a nagy légellenállást, így a hátsó szárnyakkal közepes leszorítóerőt kell elérni. Mint mindig, most is figyelni kell az előrejelzésre, mert az időjárás gyakran befolyásolja a versenyhétvégét Spa-Francorchamps-ban. A pálya főleg közepes és nagy sebességű kanyarokat tartalmaz, jelentős padlógázas részekkel. A Pirelli a közepes és kemény keveréket szállítja Spába. A szezon első felében javítottunk a C32 versenyképességén és célunk, hogy erre építsünk a szezon végéig."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: