A 7004 méter hosszú pálya a leghosszabb a versenynaptárban és az egyik leggyorsabb, az átlagsebesség 234 kilométer/óra. A legnagyobb kihívást jelentő kanyarokat - melyek az Eau Rouge, a Pouhon és a Blanchimont - tisztelik a pilóták, mivel nagy a G-erő és az óriási sebesség miatt a verseny nagyon kemény embernek és gépnek egyaránt.
Spa-Francorchamps már helyet kapott az 1950-es első versenynaptárban is, de a jelenlegi vonalvezetésben csak részben fedezhető fel az eredeti, 14 kilométer hosszú pálya, ahol legutóbb 1970-ben rendeztek versenyt. A szupergyors régi vonalvezetésen futott legutolsó futamot 150 mérföld/órás átlagsebességgel nyerték meg és ez minden idők hatodik leggyorsabb versenye volt!
A modern pályát 1979-ben nyitották meg és annak ellenére, hogy az Eau Rouge és a Buszmegálló sikán átalakításra került, a pálya megtartotta gyors természetét. Az elkötelezett pilóta és az aerodinamikailag hatékony autó előfeltétele a sikernek, de a Spa-Francorchamps-ban futott versenyek csak ritkán simák, az Ardennek mikroklímája miatt. Az eső mindig elered a versenyhétvége egy szakaszában.
Amennyiben az idei 44 körös verseny száraz marad, a csapatok a Pirelli közepes és kemény keverékeit használhatják, ahogyan Malajziában, Bahreinben, Spanyolországban és Angliában az év egy korábbi szakaszában.
"Spa mindig a kedvenc pályáim között szerepelt a Formula-1-ben. Emlékszem első futamomra itt 2000-ben, amikor a Ferrarinál versenyző Michael Schumacher előtt végeztem az időmérő edzésen - valami nagyon különleges érzés volt. Majd visszagondolva tavalyi győzelmemre: egy egészen tökéletes hétvége volt - autóm fantasztikusan működött, pole pozíciót szereztem és az egész versenyen az élen álltam. Ez volt pályafutásom egyik legkielégítőbb győzelme, mert erősnek éreztem magam és bizakodó voltam egész hétvégén. Spában csodálatos érzés egy gyors kört összerakni - egy olyan autóra van szükséged ehhez, amely tökéletes összhangban van a pilótával, mert hosszú a kör és nagy kanyarok vannak, ahol tökéletes egyensúlyra van szükség. És egy tökéletes beállítással menni - és majdnem két percig padlógázon haladni - hihetetlen érzés. Nem olyan csomaggal megyünk Spába, amellyel győzni tudunk, de próbálok minden egyes körből a maximumot kihozni - még így is hihetetlen érzés lesz."
"Pozitív versenyünk volt Magyarországon, amely nagyszerű lezárása volt a szezon első felének. Remélhetőleg mindenkinek motivációt adott ez és a nyári szünet után megújult koncentrációval dolgozik majd a csapat. Erősnek és felfrissültnek érzem magam, már várom, hogy újra autóba ülhessek és dolgozhassak. Nincs is jobb hely a szezon második felének megkezdésére, mint Spa, majd Monza. Ez a Formula-1 két legikonikusabb és a múltat legjobban felidéző pályája, mindegyik nagyszerű kihívást jelent a pilóták számára. Szeretem Spát, de tavaly nem futottam jó versenyt: miután az időmérő edzést a negyedik helyen zártam, az első kanyarban történt baleset egyik áldozata voltam, így nem tudtam meg, mire is képes autónk. Ãgy Spába még nagyobb motivációval megyek. Nagyszerű hely - szeretem a gyors kanyarokat és hihetetlen az autót határon vezetni a nagy és hosszú pályán. A spái verseny - különösen a KERS-szel és a DRS-szel - nagyon intenzív, egy újabb izgalmas hétvégére számítok."
"Nem lehet megcáfolni, hogy Spa-Francorchamps a világ egyik legnagyszerűbb pályája. Ezt a pozíciót Monacóval, Silverstone-nal, Monzával és Suzukával tölti be; azokkal a helyszínekkel, melyeknek van múltja és igényes természete kiemeli őket a naptárból. A Formula-1-es spái hétvége mindenki számára nehéz és megterhelő lesz. A megjósolhatatlan időjárás miatt a pilótáknak és a mérnököknek nem lesz nyugodt hétvégéjük. A hűvös és esős idő a nézőknek is megnehezíti a helyzetét, de cserébe a versenyautókat a határon működve nézhetik meg. Spában az évek során a McLaren többször tudott nyerni - itt arattuk első futamgyőzelmünket, melyet Bruce McLaren ért el 1968-ban. Miközben most nem vagyunk esélyesek a győzelemre, az egész csapat várja, hogy további ismereteket gyűjtsön az MP4-28 működéséről."
McLaren: Spában nincs esélyünk a győzelemre
https://formula.hu/f1/2013/08/16/mclaren-spaban-nincs-eselyunk-a-gyozelemre 2013-08-16 18:08:00 2013-08-16 18:08:00
Négy hét szünet után a Formula-1-es versenynaptárban a Vodafone McLaren Mercedes csapat újra dolgozhat a világ egyik legnagyobb történelemmel rendelkező versenypályáján. Spa-Francorchamps a több, mint 60 év alatt egybeforrt a Formula-1-gyel és a McLaren is nagy sikereket ért el. A csapat első világbajnoki győzelmét ezen a pályán szerezte 1968-ban és azóta folyamatosan győzni tud ezen a pályán - tavaly Jenson rajt-cél győzelmet aratott.