Talán nem meglepetés, hogy a 2013-as év egyik legnagyobb nyertese a Mercedes, míg a Red Bull is jelentős mértékben jobban szerepelt idén, mit a 2012-es szezon első 10 futamán. A nyertesek sorát erősíti még meglepő módon Felipe Massa is, ezzel szemben a csapattársának, Fernando Alonsónak eddig sokkal rosszabb éve van, mit amilyenben tavaly volt része a Ferrari kétszeres spanyol bajnokának. A vesztesek sorát erősíti a McLaren istálló, mi tagadás bizony a legendás wokingi gárdának eddig csapnivaló szezonja volt idén.
Pilóták
Pontszámok (2013/2012)
Vettel +62 (172/110)
Massa +38 (61/23)
Raikkönen +36 (134/98)
Hamilton +32 (124/92)
Di Resta +9 (36/27)
Vergne +9 (13/4)
Ricciardo +9 (11/2)
Rosberg +8 (84/76)
Grosjean -12 (49/61)
Hülkenberg -12 (7/19)
Webber -15 (105/120)
Alonso -21 (133/154)
Maldonado -28 (1/29)
Button -29 (39/68)
Perez -29 (18/47)
Pic n/a
Ãtlagos időmérő helyezés (2013/2012)
Vettel +2 (2.7/4.7)
Massa +2.4 (8.6/11.4)
Raikkönen +2.3 (6.4/8.7)
Hamilton +3.1 (2.6/5.7)
Di Resta -1.5 (13.5/11.7)
Vergne +4.3 (13.2/17.5)
Ricciardo -3.2 (10.0/13.2)
Rosberg +3.1 (4.0/7.1)
Grosjean -2 (9.2/7.2)
Hülkenberg +0.2 (11.8/11.6)
Webber -0.6 (6.9/6.3)
Alonso +0.8 (5.3/6.1)
Maldonado -4.3 (15.8/11.5)
Button -2.8 (10.4/7.6)
Perez +2.9 (11.0/13.7)
Pic -1.6 (19.7/21.3)
Ãtlagos helyezés a futamokon (2013/2012)
Vettel +2.1 (4.1/6.2)
Massa +1.9 (9.8/11.7)
Raikkönen +1.6 (4.2/5.8)
Hamilton +3.7 (4.5/8.2)
Di Resta +0.6 (10.2/10.8)
Vergne -0.5 (14.4/13.9)
Ricciardo -0.2 (13.6/13.4)
Rosberg -1.6 (9.3/7.7)
Grosjean +1.4 (10.8/12.4)
Hülkenberg -1.6 (13/11.4)
Webber -1.2 (6/4.8)
Alonso -1.9 (5.5/3.6)
Maldonado -0.7 (15.1/14.4)
Button +0.3 (9.3/9.6)
Perez -0.7 (11/10.3)
Pic +2.5 (16.7/19.2)

Csapatok
Pontszámok (2013/2012)
Mercedes +103 (208/105)
Red Bull +47 (277/230)
Lotus +33 (183/150)
Toro Rosso +18 (24/6)
Ferrari +17 (194/177)
Force India +13 (59/46)
Williams -46 (1/47)
Sauber -73 (7/80)
McLaren -103 (57/160)
Caterham n/a
Marussia n/a
Ãtlagos időmérő helyezés (2013/2012)
Mercedes +3.9 (3.3/7.2)
Red Bull +0.7 (4.8/5.5
Lotus +0.2 (7.8/8)
Toro Rosso +3.8 (11.6/15.4
Ferrari +1.8 (7/8.8)
Force India -0.1 (11.8/11.7)
Williams -2.4 (15.3/12.9)
Sauber -2 (14.5/12.5)
McLaren -4 (10.7/6.7)
Caterham -1.6 (19.9/18.3)
Marussia +1.2 (20/21.2)
Ãtlagos helyezés a futamokon (2013/2012)
Mercedes +4.3 (6.9/11.2)
Red Bull +0.4 (5.1/5.5)
Lotus +1.7 (7.5/9.2)
Toro Rosso -0.3 (14/13.7)
Ferrari = (7.7/7.7)
Force India -0.7 (11.7/11)
Williams -0.6 (14.7/14.1)
Sauber -3.1 (14.4/11.3)
McLaren -1.3 (10.2/8.9)
Caterham +0.1 (17.4/17.5)
Marussia +1.7 (17.2/18.9)
Győztes: Mercedes
Ross Brawn csapata tavaly már a nyári szünetet megelőzően a 2013-as szezonra összpontosította a figyelmét, aminek most meg is lett az eredménye, az abroncsokkal a futamokon még nem igazán kíméletesen bánó Mercedes W04-es azonban így is három futamgyőzelmet és hét pole pozíciót szerzett a csapatnak az idei szezonban.
Vesztes: Fernando Alonso
Annak ellenére, hogy tavaly a Ferrari az utolsó futamig fejlesztette a 2012-es versenyautóját a maranellóiak nagyon ígéretesen kezdték a 2013-as szezont, a kezdeti lendület azonban hamar elfogyott, így a Mercedes gyakrabban bele tudott szólni Alonso és a Red Bull csatájába, mint tette azt a McLaren a 2012-es szezon elején.

Győztes: Sebastian Vettel és a Red Bull
A Red Bull 2013-as versenyautójának az RB9-esnek a fölénye, különösen, ami a versenybeállításokat illeti nem tűnik olyan agynak, mint amilyen az a korábbi években volt, a Red Bull azonban láthatóan kiheverte azokat a veszteségeket, amiket az új gumiabroncs szabály és a kipufogó diffúzor rendszer betiltása jelentett a számára. És talán most kevesebb ellenfelük is tudta kihasználni a Red Bullok időnkénti botlásait.
Vesztes: McLaren
A wokingiak nagyon váltottak a 2013-as autójuk dizájn koncepciójában, és bizony az MP4/28-assal igencsak mellé nyúltak, így nem meglepő, hogy 10 futam alatt több mint 100 ponttal szereztek kevesebbet, mint a 2012-es szezon hasonló időszakában.
Győztes: Felipe Massa
Nem mehetünk el szó nélkül a mellett sem, hogy bár sokak szerint Massa teljesítménye az idei szezonban sem üti meg a kívánt mércét, ez azonban a statisztikákban nem látszik meg, sőt valójában Massa teljesítménye a 2012-es szezonhoz képes jelentős javulást mutat. Massa időmérő edzés mutatója és pontszerzési képessége sokkal jobb, mint amilyen az a 2012-es szezonban volt, ezzel szemben meglepő, hogy Alonso csak az időmérő edzéseken mutat jobb teljesítményt idén.
Vesztes: Williams
Tavaly a 8 év után ismét futamgyőzelmet szerző Williams számára felcsillant a remény, hogy hamarosan ismét visszatérhet az élmezőnyben. A Williams várakozásait azonban a 2013-as szezon nem is egyszerűen lehűtötte, de valóssággal leforrázta. Bár 2012-ben a Williams teljesítménye elég hullámzó volt az első 10 futamon szerzett 47 pontjuk éles kontrasztot mutat az idei egyetlen egy bajnoki pontjukkal. Nincs messe a Williams egyszerűen versenyképtelen idén, amit még Pastor Maldonado magából mindent kiadó erőszakos stílusa sem tud palástolni.

Győztes: Lotus
A Lotsunak már 2012-ben is jó éve volt, és bár a enstone-i gárdára még mindig jellemző az időmérő edzéseken való szenvedést követő szárnyalás a futamokon a Lotus minden tekintetbe előrelépett a 2013-as szezonban, még akkor is, ha Romain Grosjean még mindig vagy nagyon jól, vagy nagyon rosszul megy a nagydíjhétvégéken. A csapat azonban egyértelműen profitált abból, hogy Kimi Raikkönennek a 2012-es szezontól eltérően már nem kellett néhány futam ahhoz, hogy ismételten megtalálja a góllövő cipőjét.
Vesztes: Sauber
A svájciaknál egy kevésbé hatékony aerodinamikai csomag mellett az is nagymértékben visszavetette a teljesítményt, hogy egyszerűen idén Sergio Perez távozását követően mintha elvesztek volna a fekete mágia tudományában, így az előző évtől eltérően idén már a Pirelli abroncsait sem tudják hosszabb működésre bírni a futamokon.
Győztes: Lewis Hamilton
A tavalyi szezon végén Lewis Hamiltont mindenki óva intette attól, hogy a McLarent elhagyva a Mercedeshez szerződjön, a 2008-as bajok azonban jól döntött, Hamilton statisztikái ugyanis idén minden tekintetben jobbak, mint amit a 2012-es szezon első felében a McLarennél le tudott tenni az asztalra. Sőt mi több az abroncsokkal kapcsolatos problémái és panaszai ellenére Hamilton régóta nem tudott ilyen kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani, mint amit most az új csapatánál nyújt.

Vesztes: Sergio Perez
Perez számára eddig nem jött be a McLarenes szerződés, a wokingiak versenyképtelen autójában, a rá nehezedő hatalmas nyomás alatt a fiatal mexikói pilóta egyenlőre nem tud olyan heroikus futamokat futni, mint amilyenekre a 2012-es szezonban a Saubernél képes volt.
Győztes: Toro Rosso
A Red Bull kis fiókcsapatánál láthatóan bevált az, hogy az idei szezonra James Key érkezésével teljesen átgondolták a csapat mechanikai dizájn filozófiáját. Az érkező aerodinamikai fejlesztések révén pedig a Toro Rosso meglepően versenyképes lett az idei szezonra. Bár az átlagos versenyeredményük néhány kiesés miatt rosszabb, mint amilyen az a 2012-es szezon első 10 futamán volt az időmérő edzéseken mutatott tempójuk és a pontszerzési hatékonyságok azonban drámai mértékben javult az idei szezonra.