A szakértők szerint a V8-as szívómotorok fejlesztésének befagyasztását követően a 2014-es szezontól kezdve az új V6-os turbómotorok teljesítménye lesz a meghatározó az F1-ben, míg az aerodinamika csak másodlagossá válik. A német lap szerint pedig a Mercedes, akiknek már a V8-as szívómotorjuk is a legerősebb volt a mezőnyben, a V6-os turbóknál még nagyobb előnyre tehetnek szert. Tobias Gruner szerint így beválhat a Mercedes Lewis Hamiltonnak adott ígérete, hiszen annak idején azzal csábították őt el a McLarentől, hogy 2014-ben minden esélye meglesz arra, hogy Sebastian Vettellel és a Red Bullal harcoljon a világbajnoki címért.

Gruner szerint eddig a Mercedes, a Renault és a Ferrari mindent elkövettek annak érdekében, hogy az új V6-os motorok fejlesztésének idején ne fedjék fel a lapjaikat, de szerinte "vannak arra utaló jelek, hogy a Mercedes egy lépéssel a többiek előtt jár. A paddockban zárt ajtók mögött mindenki arról beszél, hogy a Mercedes 100 lóerővel erősebb, mint a Renault, vagy a Ferrari. A Mercedes ezt természetesen nem érősítette meg, de az utóbbi időben szokatlanul magabiztosak a csapat háza táján."
A Mercedes fölényének a jele lehet, hogy a németek nagyon komolyan próbálják rávenni a Pirellit arra, hogy jövőre szélesebb hátsó abroncsokat alkalmazzon, ami egyértelműen azt mutatja, hogy bizony a Mercedes V6-os turbója igazán erős lehet, ezzel szemben a Ferrari és a Renault igencsak beszédesen a jelenlegi hátsó abroncsméretet támogatja.
A Mercedes 100 lóerős fölényben lesz 2014-ben?
https://formula.hu/f1/2013/08/15/a-mercedes-100-loeros-folenyben-lesz-2014-ben- 2013-08-15 12:00:00 2013-08-15 12:00:00
A német Auto Motor und Sport újságírója, Tobias Gruner szerint az új V6-os turbómotorok fejlesztésének területén a Mercedes egy lépéssel a többiek előtt jár, így előnyük a 2014-es szezonban akár a 100 lóerőt is elérheti majd a többiekkel szemben, ami hatalmas fölényt jelenthet majd a pályán.