Tehát nem csak segíti és javítja a biztonsági rendszereket a baleset előtt és alatt, hanem segít analizálni és megérteni a kiváltó okokat, hogy az ne történhessen meg újra. Ez egy folyamatosan futó adatgyűjtő, ami kapcsolatban van a túlélő cella középvonalában elhelyezett két darab gyorsulásmérővel. Amikor ütközést észlel, megállítja az adatrögzítést, és biztosítja az ütközést megelőző két perc adatait az analízisre. Ezeket az adatokat aztán az FIA tölti le, és a csapatok rendelkezésére bocsájtja.
Az ADR még egy orvosi figyelmeztető LED-hez is kapcsolódik, ami kéken villog ha a beállított paraméterek teljesülnek, ezzel jelezvén a sportbíróknak a baleset súlyosságát.
Ezt a rendszert elsősorban a Formula-1-ben és a WRC-ben használják évtizedek óta, de 2008-ban kiterjesztették a WTCC-re és az ausztráliai V8 Supercars bajnokságra is, 2010-ben pedig a megbízhatósági versenyek GT1, GT2 és GT3-as kategóriáira is.
Ezeket az adatokat feltöltik egy FIA adatbázisba Genfben, ami biztonságosan elérhető a csapatoknak.