DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 25. csütörtök
F1

Alonso: Háborús lépés vagy a Háború művészete?

Vajon Fernando Alonso az elmúlt futamok gyenge teljesítményét követően leadott nyilatkozataival megkezdte a menekülést a Ferraritól, vagy csak be akarja rúgni a Ferrari motorját? Az is előfordulhat persze, hogy a riválisok ellen indított taktikai játszmát. Fejtegessünk kicsit!

Fernando Alonso szeretete és elkötelezettsége a japán szamuráj filozófus, Miyamoto Musashi felé jól dokumentált: elég csak megnézni a hátára és nyakára tetovált harcost, akit rendre segítségül hív a csatákban. Az öt gyűrű könyvét azonban gyakrabban is forgathatná tekintve, hogy a Magyar Nagydíj utáni kifakadását sokan nem tudták mire vélni. Gyakran használja a kardforgató mester bölcsességét arra, hogy tanuljon hibáiból és fejlődjön, ugyanakkor arra is rá kellene jönnie, hogy ellene is képesek lehetnek ugyanezt felhasználni ellenfelei. Ideje volt segítségül hívni a szamuráj filozófiát.

"Ha a csatában sikerül meghátrálásra kényszeríteni ellened, a győzelem már a tiéd is."

Musashi idézete tökéletesen illik a Ferrari és Alonso párosának esetére, mely a Magyar Nagydíj hétvégéjén érte őket. Bármi is késztette a spanyol menedzserét, Luis Garcia Abadot arra, hogy a Red Bull motorhome-jába tévedjen és Christian Hornerrel csevegjen, azoknak, akik szeretnek összeesküvés elméleteket és pletykákat gyártani, meg is adta a táptalajt. Ha a Háború Művészetét követjük, fel lehet fogni úgy is, hogy csupán manipulálják az ellenfelet abból a célból, hogy a végjáték nekik kedvezzen. Ez az ellen hátrálásra késztetésével kezdődik. Ami ezt a sportágat illeti: ez tiszta háború, csak nem fegyverekkel.



Tény, hogy az Abad és Horner közti társalgás részletei sosem fognak napvilágot látni. Amennyiben úgy döntenek, hogy felhozzák a témát és beszélnek róla, akkor sem valószínű, hogy mindketten ugyanazt fogják mondani. Az ügynök ugyan állítja, hogy csupán Carlos Sainz Jr. jövőjéről ejtettek pár szót, a Red Bull közelmúltban történt mozgolódása Alonso felé adhat okot a gyanakvásra. Két verzió lehetséges tehát, az igazság pedig talán pont a kettő között rejlik.

Miért kell azon meglepődni, hogy a sportág egyik legnagyobb sztárjának menedzsere találkozik a jelenkori legjobb csapatának vezetőjével. Adott jövőre egy üres versenyülés és miért ne beszélhetnék meg, mi jelenleg az aktuális helyzet a saját oldalukon. Az lenne inkább a meglepő, ha nem tennék meg. Azzal sem biztos, hogy érdemes vitába szállni, hogy Abad végzi a munkáját és tájékoztatja a Red Bullt ügyfele aktuális helyzetéről, már ami a szerződését és lelkiállapotát illeti. Lehet, hogy Horner érdeklődött a Ferrari pilótája felől, konkrétan arról, hogy mennyire lekötött jelenleg Alonso. Minden egyes menedzser elsőszámú feladatai közé tartozik, hogy tudja, mi a helyzet a csapatok környékén, hol van szabad hely és hogy érez a pilóta, akinek dolgozik. Ugyanez a helyzet a csapatfőnökökkel, akiknek tisztában kell lenniük azzal, melyik pilóta elérhető egy esetleges szerződés felajánlása előtt.

Nagy a különbség azonban aközött, hogy egy pilóta elérhető egy csapat számára, vagy érdekli is egy versenyülés és kapható a váltásra. Ez már majdnem politika. Ahol pénz van, ott az ismeretség hatalom, ez az élet minden területén áll.

"Ha nem te irányítod az ellenséged, akkor ő fog téged."

A Red Bull nagyon jól tudja azt is, hogy egy esetleges főcím, miszerint: "™Alonso lelépne a Ferraritól"™ - micsoda pánikhelyzetet alakítana ki Maranellóban, ráadásul más szempontból is kapóra jön nekik a káosz. Kimi Raikkönen menedzsmentje is lejjebb adhatná igényeit, ha úgy értesülnének, hogy az energiaitalosoknak van egy legalább olyan potenciállal rendelkező opciójuk, mint a finn. Alonso szemszögéből nézve is van értelme egy ilyen lépésnek, hiszen ezzel arra kényszerítheti saját csapatát, hogy minden erejüket bevessék és végre egy olyan csomagot adjanak alá, amivel valódi esélyekkel küzdhet a világbajnoki címért. Más néven: öSZTöNZÉS! Ez lehetett annak hátterében is, amikor vasárnap este, egy televíziós interjú során félig viccesen, de mégis figyelemreméltó választ adott arra a kérdésre, hogy mit szeretne kapni születésnapjára. A válasz: "™egy olyan autót, amivel a többiek is hajtanak"™.





Természetesen Alonso tisztában van azzal is, hogy milyen jó helyzetben van, és hogy a Ferrarinak mindene megvan ahhoz, hogy a csúcsra reptesse őt. Nyert már idén versenyeket, és miért ne lenne meg a garancia arra, hogy még fog is. Ráadásul, ha Fernando el is veszítette hitét a csapatban és nézelődni kezdene a Red Bull háza táján, azt a lehető legrosszabb pillanatban tenné. Valójában mindenki tisztában van azzal a ténnyel, hogy az Alonso/Vettel páros nem működne. A maranellói gárda már tett lépéseket afelé, hogy megerősítse technikai részlegét, hiszen megszerezték a Lotus sikermérnökét, James Allisont és Pat Fry szerepkörét is átalakították annak érdekében, hogy mindkét szakember a lehető legtöbbet tudja kihozni magából az istálló érdekében. A Ferrari egy gyors tesztet is végrehajtott egy 2011-es versenygéppel, hogy a szimulátorukat tudják fejleszteni. Alonso pontosan az ilyen lépéseket hajtotta mindig is, amikor nem ment az egyletnek.

"Az egyetlen ok, amiért egy harcos életben marad az, hogy harcol és egyetlen indok, amiért harcol, hogy győzzön."



Bármit is talál ki a média, bármilyen feltevések és pletykák születnek a Ferrariról és Alonsóról, egyetlen tényt senki nem cáfolhat meg. A csapat semmit nem akar annál jobban, mint hogy a spanyollal nyerjen világbajnoki címet. Alonso pedig mindennél jobban akarja, hogy a Ferrarival legyen újra bajnok. Ez a történet itt kezdődött és itt is ér véget.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: