Vergne jelenleg második szezonját tölti az F1-ben. Jelenleg még nem biztos, hogy készen áll, de ez nem jelenti az, hogy nem is fog. A toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost már meglebegtette egy alkalommal, hogy Vergne további egy évig edződhetne náluk 2014-ben. Amennyiben Ricciardo tovább lép, úgy a francia minden bizonnyal megkapja maga mellé a nagy becsben tartott fiatal, Antonio Felix da Costát, akinek a Formula Renault 3.5 szezonja nem alakul túl jól, de ez nem az ő hibája, rajta kívülálló okokból fakad a probléma.

Jelenleg nagyon úgy fest, hogy Vergne nem áll készen a Red Bullra. Ettől függetlenül továbbra is megmarad potenciális Red Bull Racing pilótának, nem úgy, mint egykori junior team-es elődei, Jaime Alguersuari, Sebastien Buemi, Scott Speed és Vitantonio Liuzzi, akiket kidobtak a programból. A franciát korábban nagyobb tehetségnek tartották, mint Ricciardót és akik dolgoztak már vele, mind áradoznak róla. Felmerül akkor a kérdés, hogy miért tették mellékvágányra? A választ Christian Horner adta meg a legszimplább módon a Magyar Nagydíjon. Azért, mert egyelőre nem áll készen!
Nagy különbség van aközött, hogy valaki nem elég jó és, hogy nem áll készen. Pozitívum vele kapcsolatban, hogy nagyon gyors, ezt egyöntetűen állítják a mérnökök és versenyeken, edzéseken is bizonyította már. Monacóban és Kanadában egyértelműen bebizonyította, hogy egy tiszta hétvégén, mindenféle külső behatás nélkül, képes kiváló teljesítményre és top-pilóta szinten tud vezetni. Amit a Red Bull ellene hoz fel az, hogy nyomás alatt egyelőre nem képes bizonyítani. Az is igaz, hogy idén a balszerencse is rendre utolérte. Kétszer is veszélyes manőver áldozata lett. Egyszer saját csapata, egyszer pedig a Force India lett a végzete. Rontott viszont ő is eleget, ami pedig végképp eldönti a csapattársával vívott küzdelmet, az bizony az időmérős teljesítmény. összesen 30 alkalommal mérte össze tudását Ricciardóval, az állás pedig ezidáig 23-7 az ausztrál javára. Ez sem jelenti azt, hogy feltétlenül lassabb csapattársánál, egyszerűen nem azt hozza, amire képes.

Ez az egyik legnyomasztóbb része egy versenyhétvégének és ebből látszik, hogy JEV még nem áll készen egy világbajnoki címre törő csapatnál versenyezni. Fejlődnie kell összességében, az időmérőkön és a vasárnapra történő teljesítményjavulást illetően is. Ebben Ricciardo sokkal előrébb jár. Tény azonban, hogy mielőtt tavaly egy csapatba kerültek volna év elején, az ausztrál már tizenegy nagydíjrajttal (HRT) és nyolc pénteki teljesített szabadedzés-programmal rendelkezett, míg Vergne nulla rajttal és összesen három pénteki nappal. A francia fiatalabb is társától 15 hónappal és 2007-ben teljesítette első teljes szezonját egy versenycsapatnál. Abban az évben Ricciardo már túl volt egy Formula BMW idényen több Formula Ford versenyen is.

A fiatal pilótának tisztában kell lennie ezekkel az összevetésekkel és adatokkal, és amit végképp nem szabad tennie, az hogy feladja álmait egy jövőbeni Red Bullos szerződést illetően. A világbajnok egylet már levonta a következtetést, miszerint Vergne még nem áll készen, de nem azt mondták, hogy nem elég jó ahhoz, hogy egyszer megtörténjen a váltás. Ez józan gondolkodásra vall és ez egy korrekt konklúzió. Tanulnia kell, tapasztalatot és versenykilométereket gyűjtenie, jó és rossz élményekkel egyaránt teletűzdelve. Ha megtanul nyomás alatt versenyezni és teljesíteni, akkor egy összetett, gyors és eredményes pilótává válhat, akinek egy nagycsapatnál van a helye. Attól függetlenül, hogy Ricciardo megkapja-e az esélyt, vagy egy olyan szupersztár mellett döntenek Helmut Markóék, mint Kimi Raikkönen, vagy Fernando Alonso, Jean Eric Vergnének csak azzal kell most foglalkoznia, hogy feledje a csalódását, hogy a Toro Rossónál jelenleg csak a második legjobb. Arra kell fókuszálnia, hogy kiteljesedjen. A terv és a cél tehát adott. Már csak a helyes ösvényre kell lépnie és nem letérni róla!