Az olaszok mindig is kiemelkedően teljesítettek a formatervezés tekintetében. A ‘60-as években sem volt ez másképp, az Iso Automotoveicoli Spa elnöke és a Ferrari volt mérnöke maradandó csodát alkottak.
Az Iso Rivolta a klasszikus elegancia páratlan képviselője. Igazán szerencsés lehet, aki egy ilyen kívül-belül lenyűgöző autó birtokosa. Kuriózumnak számít, ugyanis az összesen 797 legyártott darabnak már csak a fele van életben. Szerencsére a Widi Automotive szívügye a veterán autó restaurálás. Hozzájuk érkezett egy ilyen kincs, melynek a felújítási munkálatai folyamatban vannak.
A lehengerlő design impozáns külsőt eredményez
Az Iso Rivolta olasz esztétikája leginkább a formavilágában mutatkozik meg. Ahogy megpillantjuk, első gondolatunk az lesz, hogy ez az autó bizony nagyon is egyben van. A klasszikus elegancia kedvelői garantáltan imádni fogják.
A kupé kivitel kifinomult megjelenése bárkit levesz a lábáról. A kiegészítő design elemek hada pedig csak hab a tortán. A kerek fényszórók felett egy kissé morcos szemöldök rajzolódik ki, ami komolyságot sugall. A Rivolta oldalán egy egyenes vonal köti össze az első és hátsó kerék mögött elhelyezett kopoltyúkat. A motorháztetőn található légbeömlő pedig sportossá varázsolja az összhatást. Váza préselt és hegesztett acélból készült, mely kellő merevséget biztosít az autónak.
A hosszú, határozott orr miatt a Rivolta vezetője a megszokottnál hátrébb foglal helyet. A tervezés során a tetővel alkalmazkodtak ehhez, és a hátsó ülésen utazókat sem fosztották meg a kényelemtől. A formatervet a Bertone stúdiónál munkálkodó Giorgetto Giugiaronak, olasz designernek köszönhetjük.
Határozottan kijelenthetjük, hogy ez az oldtimer autó egy műalkotás. A Ferrari és Maserati Gran Turismo-i mellett büszkén foglalhat helyet a sportos veterán szépségek pódiumán.
A benne lakozó erő
A gyár célja eredetileg a megfizethető járművek előállítása volt. Az Iso Rivolta megálmodói azonban a tökéletes járművet akarták megalkotni. Az elegáns, szemet gyönyörködtető külső nem volt elég számukra. A teljesítményt illetően is a maximumot szerették volna kihozni belőle.
Ugyan a Rivolta külsője a stílusos olasz ízlésvilágot tükrözi, teljesítményét az amerikai motornak köszönheti. Ezen oldtimer szíve egy 5,4 literes V8-as. A körülbelül 300 lóerőnek hála az autó 8,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, végsebessége pedig csaknem 220 km/óra.
Iso Rivolta, tökéletes kívül-belül
A 60-as évekbeli Iso Rivolta sikerének titka az olasz külső párosítása az amerikai erővel. Ez egy olyan veterán darab, melybe garantáltan beleszeretsz. Ha te is szeretnél egy lenyűgöző oldtimer autót, akkor a Widi Automotive megvalósíthatja ezt az álmodat.