DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 19. szerda
Egyéb

Miért fontos sportoláshoz a proteinszelet?

Ha rendszeresen sportolunk, a táplálkozásunkat is érdemes ehhez igazítani, hogy megfelelő eredményeket érjünk el. Mivel ilyenkor fizikai aktivitást végzünk, lényeges, hogy különféle vitaminokkal, táplálékkiegészítőkkel támogassuk a szervezetünket.

Ezek kulcsfontosságúak a fejlődéshez. Hivatásos sportolóként más és más az energia- és tápanyagigény a különféle sportágakban. De ha hobbiként űzzük, akkor sem árt odafigyelni néhány alap dologra!

Amikor étrend-kiegészítőt keresünk, mindenképp ügyeljünk a minőségre! Ma már számtalan termék elérhető, online különösen sok, ezért fordítsunk időt arra, hogy a legjobbat tudjuk kiválasztani! Nem mindegy, hogy nap mint nap mit viszünk be a szervezetünkbe! Ebben lehet segítségünkre például a bio barát webáruház, ahol az alapvető élelmiszereken túl különféle egészséges italokat, vitaminokat és táplálékkiegészítőket is találunk.

bio-barat.hu - 2024 május - LinkMarketing - 2



Proteinszelet sportoláshoz

Vannak, akik divatos hóbortként tekintenek a protein vagy fehérje szeletek fogyasztására. Pedig ezek olyan desszertek, amelyek hatékonyan támogatják a sportolást. Legyen bármely sportágról szó, ahhoz, hogy eredményesen mozogjunk, kellő mennyiségű és megfelelő minőségű fehérjebevitel szükséges. Az izmaink tápanyag-szükségletéhez proteinnel járulhatunk hozzá.

 

Milyen összetevőkre figyeljünk?

Amikor fehérjeszeletet keresünk, mindenképp nézzük meg az összetevőket! Nem mindegy ugyanis, hogy mekkora az energia-, cukor, zsír- és rosttartalom benne. Ha az említett Biobarát webshopban nézelődünk, akkor a proteines desszerteknél ezek pontos százalékára is választ kapunk. Többek között mandulás, mogyorós, karamellás, csokis, meggyes vagy akár cappuccinos ízesítésben is elérhetők. Válogathatunk ízlésünk szerint.

A fehérje- és zsírtartalom mellett érdemes azt is ellenőrizni, hogy édesítésre mit használnak hozzá. Emellett lényeges az élelmi rostok aránya is. Arra érzékenyeknél pedig fontos szempont lehet a gluténmentesség.

 

Mikor fogyasszuk?

Leginkább edzést követően javasolt a proteinszeleteket fogyasztani, hogy gyorsan és hatékonyan pótolni tudjuk a szénhidrát- és fehérjeszükségletünket. Az édesítőszeres típusok diétás étrendbe is bátran beilleszthetők. Rosttartalmuk növeli a teltségérzetet, így egy-egy étkezés ideje kitolható velük, és még a bélflóránkat is támogatják. Nem beszélve arról, hogy helyreállítják a vércukorszintünket, finomak, így még nasinak is tökéletesek.

Persze az egészséges és hatékony sportolás nem csak a fehérje szeleteken múlik. Ott vannak még például a különféle porc- és ízületvédő vitaminok, amelyeket szintén érdemes beszerezni a rendszeres testmozgáshoz. Ne feledkezzünk meg a különböző izomlazító, sérülések gyógyulását elősegítő krémekről sem. Kívül-belül támogassunk a testünket sportolás előtt, közben és után is a megfelelő eredmények eléréséhez!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: