Azok az objektív leírások lehetnek leginkább hasznunkra, amelyek több szempont mentén elemzik egy cipő előnyeit és hátrányait.
Presze az is lehet, hogy első látásra szerelem lesz egy futócipő, és nincs szükség semmilyen érvelésre ellene vagy mellette. De jó, ha körültekintőek vagyunk! Hiszen nem 1-2 hétre vagy hónapra vásárolunk. Ebben lehetnek segítségünkre a Cipőteszt futócipő értékelései, amelyek amellett, hogy tesztelik, még össze is hasonlítják a különféle, futáshoz használatos lábbeliket.
TOP 3 márka
A fent említett oldal a közelmúltban készített egy kutatást is, ami a hazai futótársadalom sportolási szokásait, cipőválasztási preferenciát elemzi. Nem árt ennek eredményeit is átfutni - akkor sem, ha kezdők, és akkor sem, ha már rutinos sportolók vagyunk. A futás és a futócipők kapcsán sok érdekes és értékes infót begyűjthetünk belőle.
Közel 60%-ban férfi futók töltötték ki a kérdőívet. A válaszadók átlagosan már több mint 10 éve, 3-4 alkalommal futnak hetente, fiatalabb és idősebb korosztály egyaránt. A kedvenc márkák és az általában használt cipők esetében egyaránt első helyen az Asics végzett, második lett a Hoka és bronzérmes a Nike. Ugyanakkora elmondható, hogy a Hoka nagyobb favorit, mint amilyen arányban valóban használják is.
Aktív futócipők száma és a költségkeret
A kutatás eredményei azt mutatják, hogy egyidőben átlagosan 2 futócipővel rendelkeznek a válaszadók. Közel 40%-uk pedig 3-mal vagy annál többel is. 36.000 Ft az az összeg, amit a kitöltők egy cipőre fordítanak - ez nők és férfiak esetében közel azonosnak mondható. A fiatalok kicsit többet szánnak rá, az idősebbek valamivel kevesebbet. Ugyanakkor az is kirajzolódik, hogy aki gyakrabban és régóta fut, az magasabb árat is hajlandó kifizetni egy jó lábbeliért.
Offline vagy online?
Szinte mindenhol azt hallani, hogy az online vásárlások egyre népszerűbbek, és sok esetben háttérbe szorulnak a személyes opciók. Mégis a kitöltők közel egyharmada csak offline választ magának futócipőt, többségük pedig mindkét csatornán körülnéz döntés előtt.
Cipőcsere
A válaszadók jelentős hányada akkor vásárol új futócipőt, amikor a középtalp állaga és csillapítása jelentősebb mértékben megváltozik. De a többségnél az ár is befolyásoló tényező: akkor vesznek cipőt, amikor akciós. Mindkét érv érthető. Az egyik a tudatos használatra utal, a másik pedig arra, hogy nemcsak a minőség, hanem az ár is lényeges a futócipő választásánál.
Mielőtt futócipőt vásárolsz, érdemes alaposabban átböngészni a cipoteszt.hu oldalt. Itt részletes cikkeket is találsz az egyes cipők futásra gyakorolt hatásairól. Sőt egy 12 feltétel mentén szűrő cipőkereső is támogat az ideális lábbeli kiválasztásában.