Ha szóba kerül a TikTok hirdetés, akkor a vállalkozóktól gyakran elhangzanak a következő mondatok: “Csak a Z generáció van jelen a felületen.”, “Nincs helye ott a vállalkozásomnak.”. Ezek téves gondolatok, cikkünkben mutatunk néhány erős indokot arra vonatkozóan, hogy miért célszerű már ma elkezdeni a TikTokon hirdetni.
Sokoldalú hirdetési formátumok
Változatos a korosztályi eloszlás a felhasználók között. A 41%-ot a 16-24 éves korosztály képviseli, az 59%-ot pedig az idősebbek. Így a vállalkozások többsége elérheti a célcsoportját, és célzottan tud kommunikálni velük. Ráadásul egyszerűen lehet használni a hirdetéskezelőt, és ezer megtekintésre vetítve 100-150 forint körül van a hirdetési költség.
Megkönnyítik az elköteleződést a platform sokoldalú hirdetési formátumai. Három szint van, az első a hirdetés, amely többnyire egy videó vagy egy speciális ajánlat. A második a hirdetéscsoport, amely hirdetések gyűjteménye. A harmadik pedig a kampány, a hirdetéscsoportok gyűjteménye.
Hirdetési típusok
Számos hirdetési típussal lehet találkozni a TikTokon. Az egyik leggyakoribb a videóhirdetés, amely úgy néz ki, mint egy egyszerű, rövid videó, azonban az interakció a hirdetett tartalomhoz kapcsolódik. A következő a Spark Ads, amely abban különbözik a videóhirdetéstől, hogy növeli az organikus forgalmat. A képes hirdetések állóképekből állnak, de ez a típus még nem érhető el világszerte.
Bizonyos országokban már elérhető a lejátszható hirdetés, amely tökéletes lehetőség az elköteleződés kialakításához. A következő típus a shopping-hirdetés, amely tesztelési fázisban van, így nem érhető el mindenki számára. A körhinta változat is népszerű típus, jelenleg legfeljebb 10 képet lehet hozzá feltölteni. Mindemellett népszerű, a kizárólag TikTok Audience Networkön keresztül elhelyezhető pangle hirdetés.
A hirdetési kampány létrehozása
A szükséges képarányok: 9:16, 1:1 vagy 16:9. A minimális felbontás 540x960 px, 640x640 px vagy 960x540 px lehet. A videofájl típusa lehet .mp4, .mov, .mpeg, .3gp vagy .avi. A videó hossza 5-60 másodperc, a videó fájl mérete pedig maximum 500 MB lehet. A kreatívok elkészítését követően jöhet a kampány létrehozása.
Első lépésként a Hirdetéskezelőben a kampány gombra kattintva létre kell hozni a kampányt, és ki kell választani a célját. Ezt követően el kell nevezni, és létre kell hozni a hirdetéscsoportot. A következő lépés a célzásnak és a tartalomkizárásnak a meghatározása. Ezután következik a költségkeret, ütemezés, ajánlattétel és optimalizálás beállítása. Végül a céloldal beállítása és a követés meghatározása után megtörténhet a hirdetés feladása.