DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
Egyéb

Mi az USP jelentése, hogyan kell kialakítani egy webshop esetében?

Ha webáruházat működtetsz, akkor marketing szempontból nemcsak a célközönség meghatározása nélkülözhetetlen, hanem annak megmutatása is, hogy miben vagy másabb a versenytársaidnál. Mi az a plusz, ami csak rád jellemző!

Mi az USP jelentése?

A USP, a Unique Selling Proposition rövidítése, egyedi terméktulajdonságot jelent. Ez az, ami abban segít, hogy ne olvadjunk bele a tömegbe, hanem kitűnjünk egy vagy több olyan tulajdonsággal, ami egyedivé tesz bennünket. A webshop készítése során, amivel a Webáruház készítés árak is foglalkozik, kiemelt jelentősége van. Miért? Mert egy körültekintően megfogalmazott USP támogathatja a marketing stratégia kialakítását, és hasznos a brandépítésben is.

 

Mikor számít jónak az USP?

A USP azokban az esetekben számít jónak, ha megbízható és magabiztos képet mutat a vállalkozásodról. Elengedhetetlen a kommunikáció során ennek a termékelőnynek a kihangsúlyozása, amit akár a szlogenedben is felhasználhatsz, ezáltal hozzájárulsz a brandépítéshez is. Arra viszont érdemes odafigyelni, hogy ne használj kliséket, például a minőségre hivatkozni ma már alapvető elvárás. Olyan előnyt válassz, amely a saját célközönséged számára is értéket képvisel. 

httpswww.webaruhazkeszitesarak.hu - 2023 november - Cikk1



Vigyázz! Nem minden minősül USP-nek!

Attól, hogy te egy adott dolgot USP-nek hiszel, attól az nem biztos, hogy valóban az is. Nem minden egyedi terméktulajdonság minősíthető annak. Nem minősül annak például a százalékos kedvezmény, a pénzvisszafizetési garancia, az ingyenes kiszállítás, vagy a 0-24-es ügyfélszolgálat. Ami viszont biztosan USP az a legjobb ár-érték arány hangsúlyozása egy adott piacon, vagy a leghatékonyabb eszközkínálat egy adott iparágon belül. 

A saját USP-d kialakításánál vedd figyelembe a célközönséged problémáit, hiszen csak ezek ismeretében tudsz számukra egyedi megoldást kínálni. Lényeges a versenytársak folyamatos monitorozása is, hiszen ebből tudhatod meg az ő egyedi terméktulajdonságukat, amelyeket akár át is dolgozhatsz és hasznosíthatsz. 

Fontosak lehetnek a vásárlói visszajelzések is, emiatt időről időre érdemes megkérdezni a vásárlóidat is, hogy miért éppen nálad szeretnek vásárolni, illetve hogy tapasztaltak-e bármilyen hiányosságot, amin javítani lehetne.

 

Hogyan alakíthatod ki a saját USP-det?

Létezik néhány olyan egyszerű lépés, amivel te is ki tudod alakítani a saját vállalkozásod egyedi termékelőnyét. Lássuk, hogyan!

- Írd le minél részletesebben a célcsoportodat - jellemzők, igények, problémák.

- Sorold fel azon termékeid tulajdonságait, amelyek az USP meghatározásánál alkalmazhatóak.

- Hasonlítsd össze a termékeidet és a vállalkozásodat a versenytársakéval. 

- Készíts el a USP-khez leírást vizuális elemekkel is ellátva azt a könnyebb értelmezés érdekében.

- Kérdezd és hallgasd meg a célcsoportba tartozó vásárlóidat - az értékelésük sokat segíthet a megfelelő irány meghatározásában.

A webáruházadnak ahhoz, hogy sikeresen működhessen ki kell tűnnie a versenytársak közül. Törekedj arra, hogy ez megvalósulhasson!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: